Sådan opruster Mobilepay mod tech-giganterne: Vil tilbyde nye services i 2020

Danske Mobilepay har sat en ny retning. Nu vil selskabet begynde at tilbyde andre services, der ligger udover mobilbetaling. Det sker for at holde de amerikanske tech-giganter for døren

Artikel top billede

(Foto: Claus Sjödin)

I fremtiden skal Mobilepay levere flere ydelser end den rene mobilbetaling.

Det sker for at holde de amerikanske tech-giganter som Apple, Google og Facebook på afstand, der alle forsøger at sætte sig på markedet for mobilbetalinger.

Sådan lyder udmeldingen fra Mobilepays nye direktør, Claus Bunkenborg, der for nyligt overtog stillingen fra Mark Wraa-Hansen.

Det skriver Børsen.

"Vi har forudsætningerne for at skabe værdi her, da vi kan skabe forbindelse mellem stort set alle voksne danskere og stort set alle danske virksomheder," siger han til mediet.

Mobilepay har i dag 4,1 millioner privatkunder og 14.000 webshops og butikker på kundelisten.

Læs også: MobilePay opnår milepæl: Danskerne har overført mere end 100 milliarder kroner i 2019

De nye initiativer vil allerede søsættes i 2020, lyder det fra direktøren, der dog ikke fortæller hvilke konkrete services, der vil udrulles.

Han nævner dog, at Mobilepay i Finland allerede har udarbejdet loyalitetsprogrammer med to af de største finske supermarkedskæder, hvor man kan lægge sit medlemskort ind i Mobilepay.

I øjeblikket ser det ud til, at Mobilepay overhales af Apple Pay som den foretrukne betalingsform i fysiske butikker, mens Mobilepay fastholder førertrøjen på webshops, skriver Børsen.

Læs også: Mobilepay-topchef stopper efter seks år på posten - hans afløser er allerede fundet

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Alexander Hoffmann, SVP, Technology & IT hos GlobalConnect, er pr. 1. maj 2026 forfremmet til EVP, Tech, IT & Security. Han skal fremover især beskæftige sig med at lede den fortsatte udvikling af en mere integreret og software-drevet infrastrukturplatform. Forfremmelse

    Alexander Hoffmann

    GlobalConnect

    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Steffen Bendix Søjberg som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Rødekro. Han kommer fra en stilling som Systemadministr,og har været i branchen i mange år. Nyt job
    Immeo har pr. 1. maj 2026 ansat Sofie Amalie Buur som Consultant. Hun kommer fra en stilling som Frontend Engineer & UI/UX Designer hos Valyrion. Hun er uddannet Cand.it. Softwaredesign ved ITU. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Ida Hyllested Friis som Key Account Manager ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Key Account Manager hos Københavns erhvervshus. Nyt job