Artikel top billede

Google forbyder alle afdelinger at udsende sjove løgnehistorier 1. april

Google er kendt for at udsende en hel stribe af mere eller mindre opfindsomme jokes 1. april. Men i år kommer der ikke en eneste, lyder det fra selskabet.

Ikke mange organisationer har som Google excelleret i at udsende jokes og løgnehistorier i lange baner 1. april.

Men i år kommer der ikke en eneste sjov løgnehistorie fra Google om et par dage, når kalenderen slår ind på 1. april.

Googles topledelse har nemlig bestemt, at ingen af selskabets afdelinger må udsende jokes på dagen.

Det sker hensyn til ‘alle dem, der kæmper mod Covid.19-pandemien,’ skriver Googles marketing-chef, Lorraine Twohill, i en mail udsendt til de mange tusinder medarbejdere, som Business Insider har set.

Google har ofte udsendt en 1. april-joke fra nærmest hvert eneste produkt-område i en nogle gange overvældende kaskade af løgn og opfindsomhed.

“Men vores højeste mål lige nu er at hjælpe folk, så lad os spare vittighederne til næste april, der uden tvivl vil være en del lysere end denne,” lyder det i mailen.

Google har forlængst standset alle centraliserede initiativer i retning af 1. april.

“Men vi er klar over, at der måske er mindre projekter ude i de enkelte teams, som vi ikke kender til. Venligst drop disse initiativer og sørg for, at alle teams sætter alle planlagte jokes på pause - både internt og eksternt,” lyder det fra marketingdirektøren.

Du kan se nogle af de løgnehistorier, som Google udsendte 1. april i fjor her: Faldt du i fælden? Sådan forsøger it-selskaberne at fuppe dig med løgnehistorier i dag.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere