Google forbyder alle afdelinger at udsende sjove løgnehistorier 1. april

Google er kendt for at udsende en hel stribe af mere eller mindre opfindsomme jokes 1. april. Men i år kommer der ikke en eneste, lyder det fra selskabet.

Artikel top billede

Ikke mange organisationer har som Google excelleret i at udsende jokes og løgnehistorier i lange baner 1. april.

Men i år kommer der ikke en eneste sjov løgnehistorie fra Google om et par dage, når kalenderen slår ind på 1. april.

Googles topledelse har nemlig bestemt, at ingen af selskabets afdelinger må udsende jokes på dagen.

Det sker hensyn til ‘alle dem, der kæmper mod Covid.19-pandemien,’ skriver Googles marketing-chef, Lorraine Twohill, i en mail udsendt til de mange tusinder medarbejdere, som Business Insider har set.

Google har ofte udsendt en 1. april-joke fra nærmest hvert eneste produkt-område i en nogle gange overvældende kaskade af løgn og opfindsomhed.

“Men vores højeste mål lige nu er at hjælpe folk, så lad os spare vittighederne til næste april, der uden tvivl vil være en del lysere end denne,” lyder det i mailen.

Google har forlængst standset alle centraliserede initiativer i retning af 1. april.

“Men vi er klar over, at der måske er mindre projekter ude i de enkelte teams, som vi ikke kender til. Venligst drop disse initiativer og sørg for, at alle teams sætter alle planlagte jokes på pause - både internt og eksternt,” lyder det fra marketingdirektøren.

Du kan se nogle af de løgnehistorier, som Google udsendte 1. april i fjor her: Faldt du i fælden? Sådan forsøger it-selskaberne at fuppe dig med løgnehistorier i dag.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil