Danske computerspil-firmaer har kronede dage under corona-krisen

Computerspil-firmaerne har solid medvind under corona-krisen, hvor folk skal bruge meget mere tid derhjemme end tidligere.

Artikel top billede

Den danske computerspil-branche har godt med medvind under corona-krisen og nyder godt af, at hundredetusindvis af mennesker skal tilbringe dagene derhjemme.

Det skriver Finans, der har talt med forskellige aktører i den danske spilbranche.

De melder samstemmende om fremgang og forøget salg.

Den danske spilbranche tæller omkring 160 virksomheder, der samlet set omsætter for omkring en milliard kroner.

Blandt de helt store er Sybo Games, der står bag Subway Surfers, som er blandt de mest downloadede spil i verden.

“Vi hører fra branchekolleger, at de tjener 20-30 procent, nogle op til 50 procent, mere, end de plejer. Forklaringen er en blanding af, at folk er længere tid i spillet, køber mere af spillet eller ser flere reklamer i spillet. Det er tegn på, at folk er mere hjemme. Og folk i hele verden har brug for gode fortællinger, gode oplevelser til at give et afbræk og få tankerne lidt væk,” siger Mathias Gredal Nørvig, der er CEO i Sybo Games,. til avisen.

Læs også:

Barske forhold i den danske spilbranche: 61 procent snyder sig selv for lønhop

Danske Subway Surfers er årtiets mest downloadede spil i App Store

Dansk spilsucces vil hente trecifret million-beløb til ny AR-platform

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Kingston Technology

    Vi låser vores hjem, så hvorfor beskytter vi ikke vores digitale liv?

    Beskyttelsen af dine personlige og fortrolige data i den digitale tidsalder starter med betroede krypteringsløsninger.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job