Bauhaus kæmper stadig med hackerangreb efter mere end to uger: Mangler adgang til mailsystem

Den tyske byggemarkedsgigant Bauhaus har stadig problemer med en række it-systemer i Danmark efter selskabet for mere end to uger siden blev ramt af et hackerangreb.

Artikel top billede

(Foto: PR/Lars Aarø)

To uger efter byggemarkedskæden Bauhaus blev ramt af et hackerangreb, mangler den danske afdeling fortsat adgang til en række it-systemer.

Hackerangrebet betyder fortsat, at selskabet mangler adgang til en række systemer, som betyder, at Bauhaus ikke kan tilbyde flere services.

Det skriver byggemarkedet på sin hjemmeside.

“Bauhaus blev for nylig udsat for et hackerangreb. Det betyder, at vi arbejder på højtryk for at kunne servicere vores kunder med så få gener som muligt. Varehusene er åbne som normalt, og det samme gælder webshoppen, og det håber vi at kunne fastholde på trods af de IT tekniske udfordringer,” skriver selskabet.

Angrebet betyder blandt andet, at Bauhaus fortsat ikke har adgang til sit mailsystem. Det går ud over kontakten til kunderne, oplyser selskabet.

“Kundesupportcenteret kan kontaktes via telefon og chat funktion, men mailsystemet er midlertidig ude af drift.”

Derudover kan selskabet på nuværende tidspunkt fortsat ikke opdatere sin lagerstatus, og det giver problemer med at handle på hjemmesiden. Her er det således ikke muligt for kunderne at se, den aktuelle lagerstatus på varer i koncernens varehuse.

Det er fortsat heller ikke muligt for kunderne at leje værktøjer og maskiner hos byggemarkedet, der tilsyneladende også er ramt hårdt af angrebet.

Usikker tidshorisont

Hackerangrebet blev allerede opdaget for mere end to uger siden. Alligevel er det endnu ikke lykkedes Bauhaus at få genetableret alle sine it-systemer.

“Det er for tidligt at sige noget om, hvor længe vi skal bruge på at få systemerne fuldt tilbage. Vi kan også løbe ind i kapacitetsbegrænsninger på den korte bane ved den nøddrift, vi kører med vores it- og betalingssystemer, men indtil videre er vi heldigvis i stand til at holde varehusene åbent,” lød meldingen fra selskabets danske direktør, Mads Jørgensen for flere uger siden.

Byggemarkedsgiganten har ikke haft brug for at lukke nogen butikker. Det har været den digitale forretning, der særligt er blevet ramt.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Edge computing: behandling ved kilden

Edge computing revolutionerer den måde, data behandles på, ved at bringe kapacitet og ydeevne tættere på dér, hvor der er behov for det.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Carl Severin Degn Nørlyng som IT-Supporterelev ved afd. Thisted og afd. Herlev. Nyt job