Blue Line hyrer igen efter overstået konkurs

Hardwareproducenten Blue Line har fået en ny stor ordre og hyrer folk fire måneder efter, at en restance fra en storkunde sendte selskabet i konkurs. Direktøren mener, at han har fået oprejsning, fordi den utilfredse kunde har betalt størstedelen af sin gæld til konkursen.

Hardwareleverandøren Blue Line hyrer folk og forventer et plusresultat for indeværende regnskabsår - blot fire måneder efter, at en konkurs sendte selskabet til tælling.

Blue Line, som laver højtydende pc?er til eksempelvis industriopgaver, måtte i juni indgive konkursmeddelelse, idet betaling for en større opgave ikke kom i hus, og der opstod strid med kunden.

Århus-selskabet blev genetableret med nye ejerkreds, har nu syv ansatte og er på jagt efter en ny sælger.

Ser lyst på fremtiden

En enkelt større ordre på syv millioner kroner i sidste kvartal har været med til at skabe optimisme for fremtiden i selskabet.

Det forventede resultat for hele året, der først slutter næste sommer, er på to millioner kroner i plus.

- Vi er både stolte og begejstrede, siger stifter og direktør Niels Pedersen, som grundlagde selskabet i 1986.

Han føler samtidig en vis genrejsning i forhold til konkursen, idet den utilfredse kunde har indgået aftale med konkursboet og har betalt 80 procent af gælden.

Det mener Niels Pedersen også understøtter Blue Lines holdning om, at reklamationen ikke var retmæssig.

- Indbetalingen er med til at reducere gælden, men går først og fremmest til kreditorerne øverst på listen som LG og Toldskat. Jeg regner 100 procent sikkert ikke med at få dækket mine egne tab, siger han.

Bus-ordre

Identiteten på kunden kan Niels Pedersen ikke afsløre, men Computerworld Online har tidligere skrevet om en større ordre til Blue Line på it til brug i busser, som kom i hus i sidste regnskabsår og var selskabets hidtil største.

Netop området Automotive IT har Blue Line droppet i forbindelse med konkursen.

Til trods for de dyre lærepenge er man også kommet klogere gennem konkursen, forklarer direktøren.

- Vi har også haft noget at lære, og vi har fundet ud af, at vores projektkontrakter skal formuleres anderledes. Det har vi fået tilført noget kompetence omkring via vores nye bestyrelse. En bedre kontrakt ville nok have forhindret det, der skete, siger Niels Pedersen.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S