Det danske multimediebureau In2media har onsdag høstet prisen for dagens bedste hjemmeside fra softwarefirmaet Macromedia, den såkaldte "Site of the Day".
In2media får prisen for en hjemmeside, der er et udstillingsvindue for bureauet Castits modeller og statister.
Bag såvel In2media som Castit står Søren Kjær, der startede In2media i 1995 i en kælder på Østerbro og har været med i flere iværksætterprojekter med it som fællesnævner.
In2media har gennem de seneste to år været igennem en omstillingsproces og er i perioden gået fra 14 til 7 ansatte.
Mere snævert fokus
Ifølge Søren Kjær har In2media været fanget af at være for vidtfavnende. Som de store bureauer også var det.
- Men vi har ikke så meget til fælles med de store bureauer mere, de er meget transaktionstunge og laver store CMS'er (systemer til styring af web-indhold, red.), hvor vi arbejder mere med multimedie og design, siger Søren Kjær.
In2media har, efter nogle tynde regnskabsår, i det seneste halvår ifølge Søren Kjær formået at få overskud på den rigtige side af den halve million.
- Vi har fokuseret på det, vi er bedst til, og det, vi synes er sjovest at lave, siger Søren Kjær.
Multimediebureauet har på det seneste været involveret i projekter for blandt andre musikgruppen Saybia og Lån & Spar Bank.
Castits prisvindende hjemmeside er forholdsvis enkel i sin struktur, men bryder med den traditionelle menustruktur og henvender sig på forsiden direkte til brugeren ? reklamebureauet og andre - med en værkstøjsboks, hvor der kan søges blandt Castits modeller og statister.
Til programmeringen er der naturligvis benyttet software fra uddeleren af prisen, Macromedia. Hjemmesiden er programmeret i Coldfusion og Flash, med anvendelse af videoklip, lyd og animationer i præsentationen af modeller og statister.
Relevante links