Dell-kunder må vente 49 dage på fladskærm

It-leverandøren Dell oplever stigende efterspørgsel på store fladskærme, men kan ikke følge med i leverance af en af topmodellerne. Danske kunder, der nåede at afgive bestilling, må nu vente i 49 dage på at få skærmen leveret.

Kundernes lyst til fladskærme har sat Dell i en usædvanlig situation, hvor selskabet har taget en 24 tommer fladskærm i bredformat helt ud af sortimentet i selskabets internetforretning.

I sidste uge oplyste Dells kundeservice i Danmark, at der var 49 dages leveringstid på ordrer tilbage fra starten af april, og internt har Dell bedt sælgerne ved telefonerne om at gå så langt uden om salg af skærmen som muligt.

- Vi har taget den af vores internet, fordi vi har forlænget leveringstid. Det er normalt i og med, at vi ikke kan levere produktet, siger marketingchef Peter Larsson fra Dell i Danmark.

Marketingchefen medgiver, at det er en højst usædvanlig situation for Dell. Leveringen skulle dog være på plads igen i starten af juni.

Ved køb oplyser Dell normalt fem til syv dages leveringstid og gjorde det også i perioden op til, at skærmen blev fjernet fra Dells internetforretning i sidste uge.

Årsagen angiver marketingchefen til at være en kombination af øget efterspørgsel og leveringsknaphed.

Om det så er en vanvittig efterspørgsel, der er kommet bag på Dell, et samlebånd, der er løbet af sporet, eller andet, kan Dell i Danmark ikke oplyse.

Al planlægning af indkøb og levering foregår i Irland, og leveringsproblemet gælder for hele Europa.

De store fladskærme er et af Dells forsøg på at brede forretningen ud og ramme nye segmenter.

Tidligere på året spåede Japans industriorgan for elektronik og informationsteknologi, at den årlige efterspørgsel efter LCD-skærme forventes at nå 59 millioner styk i 2009. Det er mere end en syvdobling i forhold til 2004.

Netcompany A/S

Erfaren Linux Operations Engineer

Midtjylland

KMD A/S

Frontend-udvikler

Københavnsområdet

Timengo DPG

Teknisk Support Lead

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S