Artikel top billede

(Foto: JumpStory)

Danske it-kunder er begyndt at kræve mere værdi for pengene – særligt én type leverandører bliver ramt

Loyaliteten over for de danske it-leverandører er blevet mindre, og i de danske it-organisationer er man mere indstillet på at skifte leverandør, hvis de ikke leverer tilstrækkelig nytteværdi. "Der sker ret store bevægelser på it-markedet i de her år," siger rådgiver Henrik Zangenberg.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Blive klogere på, hvilken betydning nytteværdi har, når danske it-folk skal vurderes deres leverandøreres omdømme
  • Få indblik i hvilke it-virksomheder danske it-folk vurderer bedst og dårligt, når det handler om nytteværdi
743
3:45 min
Danske it-kunder stiller stadig højere krav til den nytteværdi, som deres it-løsninger skal tilføre organisationen, og det betyder også, at de er blevet mindre loyale over for deres leverandører.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

CIO Morten Lundgaard: Digital suverænitet er nærmest umulig - vi kan ikke skifte fra amerikansk cloud lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Topchef for Emagine, Simon Svarrer, advarer: USA er ikke længere en sikker it-leverandør

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EU slækker mere på GDPR end ventet: Disse elementer skal fjernes

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Epic Games vinder årelangt opgør med Apple over tårnhøje gebyrer og links: Det kommer det til at betyde

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter lukning af mail hos straffedomstol: Microsoft skylder alle danske CIO'er svar på disse fire centrale spørgsmål