SAP udfordrer rivaler med CRM-mutant

SAP vil være med i kampen på CRM-markedet om de små og mellemstore virksomheder. Den tyske it-gigant udfordrer rivaler som Siebel og Salesforce.com med en blandet on-demand og hosted løsning, der er hverken enten eller.

SAP kommer senere i år med, hvad selskabet kalder en ny måde at tilbyde CRM-applikationer på, hvor der indgår både elementer af såkaldte hosted og on-demand løsninger.

Den nye service vil dog være hverken enten hosted eller on-demand.

Det bliver en fuldstændig ny måde at tilbyde CRM til både store og små virksomheder, oplyser Iris Eidling, talskvinde fra den tyske it-gigant SAP.

Initiativet kommer i kølvandet på, at rivaler som Siebel Systems og Salesforce.com tilbyder CRM til små og mellemstore virksomheder løsninger med betaling efter faktisk forbrug.

Helt hvordan SAP skruer løsningen sammen, kan talskvinden dog endnu ikke afsløre.

SAP definerer en hosted service som en løsning, hvor kunderne outsourcer hardwaren, men køber licenser til den anvendte software.

En on-demand service er på den anden side en løsning, hvor kunderne outsourcer både hardware og software, og som giver mulighed for at afregne kunderne efter rent forbrug.

Problemet med en ren on-demand-løsning er ifølge talskvinden, at kunder deler både hardware og software med hundredvis af andre selskaber.

Derfor er det svært at få individuelle tilpasninger og integrere med andre systemer. Med rene hosting-løsninger kan alt tilpasses individuelt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere