Microsofts Halo-spil går til filmen

Universal Pictures og Twentieth Century Fox er gået sammen om at producere en film baseret på Microsofts storsælgende X-box-spil Halo og Halo 2. Filmen får premiere i 2007.

Microsoft har indgået en aftale med to film-studier om at producere en film baseret på it-gigantens populære rum-spil "Halo".

Universal Pictures og Twentieth Century Fox betaler Microsoft 30 millioner kroner plus en procent del af billetsalget, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Den totale pris er dog begrænset til 10 procent af det samlede billetsalg i USA.

Aftalen afslutter måneders spekulation i, hvilket filmstudie der ville løbe med rettighederne.

Microsoft har selv medvirket til at fyre op under opmærksomheden ved at lade udklædte budbringere med laser-kanoner aflevere manuskriptet til filmstudier i Hollywood.

Mange studierne afslog imidlertid umiddelbart med henvisning til Microsofts krav om 90 millioner kroner plus 15 procent af billetindtægterne i USA og Canada.

Filmstudierne sigter mod en premiere på filmen om krigeren Master Chief, der nedkæmper rum-væsener, til sommeren 2007.

Microsoft har afvist at kommentere på, om der ved samme lejlighed vil blive frigivet en "Halo 3" som efterfølger til de to første.

Annonceindlæg fra DE-CIX

At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job