Det er godt nok smart

91 procent af de moderne familier vil gerne bruge de offentlige digitale services mere i fremtiden. Men kun 42 procent bruger i dag nettet som første valg. Det skal kampagne med Lars og Søren, der begynder på mandag, ændre på.

En ny stor fællesoffentlig kampagne skal fra på mandag udbrede kendskabet til de mange offentlige services på nettet. Målgruppen er "den moderne familie", som aldersmæssigt er 30-60 år og har +300.000 i husstandsindkomst.

I dag vælger lige mange, 42 procent af målgruppen, at ringe og bruge nettet som første valg, når de skal i kontakt med det offentlige, viser en frisk august 05-måling fra AC Nielsen.

- Målet er, at når vi gentager målingen sidst på året, skal et klart flertal af målgruppen have internet som første valg, siger chefen for Den Digitale Taskforce, Thomas Nielsen.

Det er Den Digitale Taskforce, der står bag den fællesoffentlige kampagne, som for altid skal ændre danskernes vaner.

- Der har været rigtig gode resultater af lignende kampagner, ganske vist i mindre målestok end den danske, i blandt andet Canada og Australien, siger Thomas Nielsen.

Han præsenterede fredag de 8 reklamespots med Lars Bom og Søren Fauli, der mandag rammer landsdækkende tv. Og han håber, at kampagnens punchline: "Det er godt nok smart" kommer til at ligge lige så godt i folkemunde som "Det er der da ingen ben i" fra kampagnen, der fik danskerne til at spise mere fisk.

Livsstilsekspert Henrik Byager, der er kommunikationsrådgiver på kampagnen, vurderer, at offentlige digitale services har en god chance for at blive meget mere brugt af målgruppen, end det er tilfældet i dag.

- Services, der kan hjælpe den moderne travle familie med at få mere ud af tiden, har gode chancer. Men internet sælger ikke sig selv ? der skal differentieret kommunikation til, siger Henrik Byager, som imødeser den store kampagnes resultat med stor interesse.

Relevant link

Det er godt nok smart

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Midtjylland

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cybersecurity

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Vil du være med til at gennemføre IT-anskaffelser for Forsvaret?

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S