Sex sælger, og det gælder ikke mindst for spammails, hævder sikkerhedsfirmaet CipherTrust.
Ifølge selskabet er reklamer for pornografiske websteder den type spam, der har den højeste succesrate inden for det kontroversielle reklamemedie. Det skriver it-magasinet Red Herring.
CipherTrust, der filtrerer e-mails for virksomheder, oplyser, at spammails for porno får fem procent af modtagerne til at bide på.
Det er betydeligt højere end eksempelvis reklamemails for medicinske præparater, der blot får 0,02 procent til at reagere.
Forsøger man at sælge Rolex-ure via spam må man til gengæld nøjes med en svarprocent på 0,0075.
- Porno sælger, og sådan er det både i den fysiske verden og på internettet, siger Dmitri Alperovitch fra CipherTrust til Red Herring.
Hvor stor en andel af svarene, der ender med et køb, er der dog uenighed om.
Langt størstedelen af den spam, der udsendes i dag, bliver opfanget af spamfiltre.
De lave omkostninger ved at udsende spammails betyder dog, at der blot skal høstes en enkelt kunde eller to per million udsendte mails for at gøre det til en lukrativ forretning for bagmændene.