RyanAir åbner for mobilsnak i fly

Ryanair åbner for mobilopkald ombord fra selskabets Boing 737 fly fra 2007. Passagerne skal betale normal roaming-takst for at ringe fra luften.

Lavpris-flyselskabet Ryanair vil fra næste år kunne tilbyde europæiske rejsende mulighed for at tale i mobiltelefon fra flyet, mens de er i luften..

Selskabet har indgået en aftale med firmaet OnAir, som betyder at alle selskabets Boeing 737 fly bliver udstyret med et kommunikations-system, som giver rejsende mulighed for at bruge deres mobiltelefon, mens flyet er i luften.

Indbygget system

Systemet bygger på et indbygget system i flyet, som tillader passagernes telefoner at kontakte omverdenen dels gennem satellitforbindelser og et jordbaseret netværk, oplyser RyanAir.

Systemet tillader mobilselskaberne at skrive regninger ud til brugerne, som svarer til de internationale roamingafgifter.

Samtidig får Ryanair del i den indtjening, som passagerernes opkald ud af flyet vil give.

- Det er endnu en servicerevolution fra Ryanair. Nu vil passagererne kunne bruge deres mobiltelefoner og elektroniske kommunikationsapparater i luften, lige som de kan på jorden, siger Michael O’Leary, som er koncerndirektør hos Ryanair.

OnAir vil udstyre 50 fly med systemet i løbet af efteråret 2007, mens resten af flåden får installeret udstyret i 2008.

Tjenesten vil blive tilbudt på alle selskabets flyvninger mellem mere 360 destinationer fordelt på 23 lande i Europa.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere