ComputerViews: Et nyt analyseformat

ComputerViews er en journalistisk analyse designet til online-mediet, fordi den er kort og knivskarp.

ComputerViews er en kort og knivskarp analyse, der på få hundrede ord leverer både argumentation og konklusion på et emne, der er dagsaktuelt eller en digital tendens.

Analysen er essensen af den viden, som Computerworlds journalister har samlet på et bestemt område gennem mange timers research og artikelskrivning.

Det er journalist Poul Funder Larsen, der har skabt konceptet for Computerworld efter inspiration fra den britiske kollega Hugh Dixon.

En fordanskning

Inden Poul Funder Larsen kom til Computerworld i maj 2006, havde han arbejdet flere år i udlandet for udenlandske medier, senest for nyhedsbureauet Dow Jones i den ukrainske hovedstad Kiev.

- ComputerViews er en fordanskning af Hugh Dixons tanker om korte, koncise og indsigtsfulde mini-analyser med en klar vinkling og gerne en præcis rettet brod, forklarer Poul Funder Larsen.

Hugh Dixon udviklede først analysen til den britiske erhvervsavis Financial Times, hvor formatet i dag anvendes flittigt under titlen Lex både i den trykte avis men navnlig i Financial Times online aktiviteter med to daglige nyhedsbreve.

Hugh Dixon forlod senere Financial Times og startede onlinetjenesten BreakingViews, der dagligt leverer mellem 10 og 15 af disse journalistiske analyser designet til online læsning.

BreakingViews har målrettet sine analyser til professionelle erhvervsfolk med behov for en hurtig men troværdig konklusion på begivenheder i den aktuelle strøm af erhvervsnyheder.

ComputerViews vil levere analyser målrettet digitale professionelle, der har behov for en troværdig men hurtig konklusion på begivenheder i den aktuelle strøm af it-nyheder fra både erhverv, samfund og teknologi.

- ComputerViews er en god måde at tilføje analytisk værdi til vores produktion og kvalificere vores journalistiske dækning af specifikke nyheder ved at komme et spadestik dybere, siger Poul Funder Larsen.

ComputerViews vil dukke op dagligt på Computerworld Online og ugentligt i avisen.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S