Fyringer splitter TDC-top
En hemmelig spareplan er årsagen til topdirektør Kim Frimers afgang. Første del af planen er allerede ført ud i livet og har kostet 270 stillinger primært i København. Andet trin indebærer fyringer og effektivisering i fastnetselskabet, som Frimer var direktør for. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
TDC sætter IT på dagsordenen
It skal hjælpe TDC med at spare omkostninger og gøre arbejdsprocesser mere effektive, og derfor oprettes der nu en samlet it-funktion på tværs af koncernen med reference direkte til topchef Jens Alder. (Børsen)
Mobilannoncer får gennembrud i 2007
2007 bliver året, hvor de danske annoncører tænder for mobiltelefonen i deres markedsføringsbudgetter. Dermed kan der forudses et gennembrud for denne reklameform. En rundspørge til landets største annoncører viser, at dobbelt så mange virksomheder vil benytte sig af mobilen som markedsføringskanal i det kommende år. (Børsen)
Ny dansk YouTube for filmverdenen
Den danske virksomhed Play Network vil skabe filmproducenternes sociale medie. Om kort tid kaster Play Network sig således ud i en storstilet international offensiv, der skal gøre selskabet verdensførende indenfor online-markedsføring af film. En slags YouTube for filmproducenter. (Børsen)
Aviser i digitalt stormvejr
I 2007 vil ejendoms-annonceringen tage det store ryk fra papir til netmedierne. Pessimisterne forudser en samlet tilbagegang i avisernes annonceomsætning på 4 procent, mens det samlede reklamesalg spås at stige 2,6 procent. (Børsen)