Hvorfor er klagetiden så lang, Forbrugerklagenævn?

Fem skarpe: Færre danskere klager til Forbrugerklagenævnet over indkøb af it-udstyr. Kan det have noget med klagetiden på 14 måneder at gøre? Chef for forbrugerrettigheder, Charlotte Lemche-Romvig fra Forbrugerklagenævnet giver fem skarpe svar på fem skarpe spørgsmål.

Chef for forbrugerrettigheder i Forbrugerklagenævnet, Charlotte Lemche-Romvig. En Computerworld-læser har oplevet at få beskeden "Du skal nok regne med 14 måneders klagetid" fra jer. Hvorfor skal sagsbehandlingen tage så lang tid?"

"Det skal den heller ikke i udgangspunktet, men lige nu har vi en pukkel på arbejdsbyrden, hvilket gør vores ventetid temmelig lang."

"Hvor længe skal man så vente, når puklen endelig er hugget af?"

"Det kan jeg ikke sige noget om på nuværende tidspunkt. Men den vil være væsentligt kortere ved årets udgang."

"Hvordan tror du, at folk har det med at skulle vente i så lang tid på at få behandlet en klagesag?"

"Det kan jeg ikke forestille mig, at de har det godt med. Det ville jeg i hvert fald ikke selv have"

"Hvad skal der til for at I skruer ned for klagetiden og op for borgerservicen?"

"Det er for dårligt med den store sagspukkel, og derfor har vi fået tilført ressourcer i form af medarbejdere, sagsoptimeret vores processer, vi tager overarbejde, og så har vi fået kammeradvokaten til at tage en del sager.

Vi har simpelthen fået flere hoveder til at arbejde på at mindske ventetiden."

"Færre danskere klager over it-udstyr, men færre får også medhold i klagerne. Hvad skyldes det efter din opfattelse?"

"Det kan jo skyldes en del.

Der har altid været en del, der bliver afvist i sekretariatet. Men det kan jo være forbrugerne har haft større forventninger til deres computer, end hvad den rent faktisk kan præstere."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere