Chef for forbrugerrettigheder i Forbrugerklagenævnet, Charlotte Lemche-Romvig. En Computerworld-læser har oplevet at få beskeden "Du skal nok regne med 14 måneders klagetid" fra jer. Hvorfor skal sagsbehandlingen tage så lang tid?"
"Det skal den heller ikke i udgangspunktet, men lige nu har vi en pukkel på arbejdsbyrden, hvilket gør vores ventetid temmelig lang."
"Hvor længe skal man så vente, når puklen endelig er hugget af?"
"Det kan jeg ikke sige noget om på nuværende tidspunkt. Men den vil være væsentligt kortere ved årets udgang."
"Hvordan tror du, at folk har det med at skulle vente i så lang tid på at få behandlet en klagesag?"
"Det kan jeg ikke forestille mig, at de har det godt med. Det ville jeg i hvert fald ikke selv have"
"Hvad skal der til for at I skruer ned for klagetiden og op for borgerservicen?"
"Det er for dårligt med den store sagspukkel, og derfor har vi fået tilført ressourcer i form af medarbejdere, sagsoptimeret vores processer, vi tager overarbejde, og så har vi fået kammeradvokaten til at tage en del sager.
Vi har simpelthen fået flere hoveder til at arbejde på at mindske ventetiden."
"Færre danskere klager over it-udstyr, men færre får også medhold i klagerne. Hvad skyldes det efter din opfattelse?"
"Det kan jo skyldes en del.
Der har altid været en del, der bliver afvist i sekretariatet. Men det kan jo være forbrugerne har haft større forventninger til deres computer, end hvad den rent faktisk kan præstere."