DR's to uger gamle tv-kanal DR Update mangler endnu en del seere for at leve op til sine egne målsætninger.
I den første uge havde knapt 155.000 unikke brugere klikket sig ind på kanalen, hvor der i gennemsnit var ialt omkring 30.000 brugere på kanalen om dagen. Alene på den første dag havde DR Update 86.695 seere.
Chefen på dr.dk, Nicolai Porsbo, kalder den første uges resultat for "tilfredsstillende", men efterlyser samtidigt flere seere.
"Vi skal gerne op og ramme 200.000 unikke seere om ugen og gerne 40.000 unikke brugere om dagen," fortæller han.
Lanceret på et dårligt tidspunkt
En af forklaringerne fra DR Byen på tallene, der ligger under forventningerne, ligger ifølge Nicolai Porsbo i lanceringstidspunktet for DR Update.
"Lige før sommerferien er traditionelt ikke noget godt tidspunkt for tv, internet eller nogle andre medier. Og oveni det så har der i sidste uge været strejke i et døgns tid på DR's nyhedsredaktion, hvilket jo heller ikke ligefrem hjælper," lyder det fra Nicolai Porsbo.
Han er dog fuld af fortrøstning for, at kanalen langsomt men sikkert vil vinde indpas i danskernes daglige nyhedsbillede.
"Det er jo som en radioavis med levende billeder, der giver et overskueligt billede på dagens vigtigste nyheder," siger han.
DR arbejder i første omgang på at kæde DR Update bedre sammen med dr.dk's øvrige artikler, så mediekoncernen på denne måde kan få flere seere på dens nye online tv-kanal.