Tre danske it-selskaber er med i finalerunderne om at blive verdens bedste Microsoft-partnere i en række kategorier, når Microsoft i denne uge lader sin store årlige partner-konference med deltagelse af 7.500 partnere fra hele verden løbe af stablen i Denver i USA.
Det drejer sig om Ementor Danmark, WMdata samt udviklingshuset Fischer & Kernn, der er med i opløbet om de eftertragtede priser.
Ementor er nomineret i kategorien bedste kundeløsning, hvor selskabet skal dyste mod hollandske Getronics og canadiske Visual Defence.
WMdata er nomineret for bedste sikkerheds-løsning og skal konkurrere mod amerikanske Convergent og tyske Dr. Morawietz Consulting, mens danske Fischer & Kernn er nomineret i i Office-kategorien for et Outlook-model, som selskabet har udviklet.
Fischer & Kernn skal dyste mod irske Spanish Point og tyske Triomis.
Træningslejr
Med 7.500 deltagere - og en voksende venteliste - er Microsofts World Partner Conference en kombineret træningslejr for salg og markedsføring af Microsofts produkter samt en mulighed for at netværke og dermed skabe nye kontakter og udveksle ideer.
Mange af partnerne kommer nemlig for at møde hinanden, udveklse ideer og knytte kontakter med henblik på kommende forretnings-partnerskaber.
Herhjemme fra benytter Microsofts danske ledelse sig af lejligheden til at mødes med de deltagende danskere partnere for at diskutere kommende satsninger, hverdags-udfordringer og andre ting.
Fra Danmark deltager godt 250 personer fra omkring 70 partnerselskaber i konferencen. Partnerne betaler selv for turen, som i alt koster omkring 30.000 kroner per næse.
Og de penge er godt givet ud, mener Bjarne Riis, Microsofts salgsdirektør i Danmark.
"Vi hører i hvert fald kun, at folk er glade for at være med. De bliver jo opdateret med det seneste nye, og der bliver knyttet mange kontakter i de dage, hvor konferencen løber," siger han.
Samtidig vil Microsofts øverste ledelse sætte partner-kursen for det kommende år.
På verdensplan har selskabet mere end 600.000 partnere, som er delt ind i tre kategorier, nemlig Gold Certified Partner, Certified Partner og Registered Partner.
Sidstnævnte kræver blot en registrering, mens partnerne skal tilegne sig forskellige kvalifikationer og foretage visse investeringer for at blive opgraderet.
De tre partner-niveauer har yderligere inddelinger i forhold til produkter, kundesegmenter og lignende.
I Danmark har Microsoft godt 3.000 partnere. Mere end 2.000 er registrerede partnere. 800 er Certified Partner og omkring 80 Gold Certified Partner.
Computerworld er som det eneste danske medie med på Microsofts Partner Konference i Denver. Læs mere i de kommende dage fra konferencen.