Tele 2 har gentagende gange og helt uden varsel lukket bredbåndsforbindelsen til sine kunder. Firmaet lover nu at genskabe forbindelsen eller give pengene tilbage.
Sidste uge blev mere end 300 bredbåndskunder hos internetleverandøren Tele2 afskåret fra forbindelse til internettet i fire dage henover weekenden.
Afkoblingen skyldes dengang et alvorligt systemnedbrud hos en underleverandør, en fejl som Tele 2 har forsikret om, skulle være rettet.
Men nu dukker, der problemer op igen og beskeden fra kunde-support lyder nu, at der ikke er noget at gøre ved det.
Lukker forbindelsen til et web-bureau
En af dem, der har oplevet problemet på sin egen krop, er Micael B. Hannibal, som har et erhvervsabonnement til sit web-bureau.
Han opsagde for tre uger siden sit abonnement, men forbindelsen er blevet lukket af Tele 2 mere end en måned for tidlig.
Det har bragt Micael B. Hannibal i en uheldig situation, da hans arbejde kræver en internet-forbindelse.
"Jeg ønskede at skifte udbyder og opsagde mit abonnement hos Tele2 for tre uger siden. Aftalen var at linjen skulle lukkes den 15. august," fortæller Micael B. Hannibal.
"Men da jeg forleden dag modtog brevet med bekræftelsen på min opsigelsesdato, blev linjen lukket uden varsel og mere end en måned før aftalt."
For at få genoprettet forbindelsen rettede Micael B. Hannibal henvendelse til kundeservice hos Tele2, men her var der ikke nogen hjælp at hente.
"Gennen flere opkald til support-afdelingen forklarede jeg problemet. Tele 2 indrømmede gentagende gange, at de havde et tekniskproblem, men sagde samtidig, at de intet kunne gøre,” siger Micael B. Hannibal.
Support kom dog med et forslag om, at han i den mellemliggende periode kunne købe sig et modem og internet-abonnement på posthuset.
Tele2s Juridisk direktør, Jens Breüner, undskylder og siger, der er tale om tekniske problemer, som i nogle få tilfælde kan give sig udslag i, at forbindelsen lukkes, men afviser, at det har noget med sidste uges problemer at gøre.
"Jeg beklager og opfordrer alle, der har problemet til at henvendes sig til os, så skal vi enten sørge for at der bliver den lovede forbindelse, eller at kunden får pengene tilbage,” siger Jens Breüner.