Tele 2 smider igen kunderne af nettet

Tele 2 lukker igen internet-forbindelser til firmaets kunder helt uden varsel.

Tele 2 har gentagende gange og helt uden varsel lukket bredbåndsforbindelsen til sine kunder. Firmaet lover nu at genskabe forbindelsen eller give pengene tilbage.

Sidste uge blev mere end 300 bredbåndskunder hos internetleverandøren Tele2 afskåret fra forbindelse til internettet i fire dage henover weekenden.

Afkoblingen skyldes dengang et alvorligt systemnedbrud hos en underleverandør, en fejl som Tele 2 har forsikret om, skulle være rettet.

Men nu dukker, der problemer op igen og beskeden fra kunde-support lyder nu, at der ikke er noget at gøre ved det.

Lukker forbindelsen til et web-bureau

En af dem, der har oplevet problemet på sin egen krop, er Micael B. Hannibal, som har et erhvervsabonnement til sit web-bureau.

Han opsagde for tre uger siden sit abonnement, men forbindelsen er blevet lukket af Tele 2 mere end en måned for tidlig.

Det har bragt Micael B. Hannibal i en uheldig situation, da hans arbejde kræver en internet-forbindelse.

"Jeg ønskede at skifte udbyder og opsagde mit abonnement hos Tele2 for tre uger siden. Aftalen var at linjen skulle lukkes den 15. august," fortæller Micael B. Hannibal.

"Men da jeg forleden dag modtog brevet med bekræftelsen på min opsigelsesdato, blev linjen lukket uden varsel og mere end en måned før aftalt."

For at få genoprettet forbindelsen rettede Micael B. Hannibal henvendelse til kundeservice hos Tele2, men her var der ikke nogen hjælp at hente.

"Gennen flere opkald til support-afdelingen forklarede jeg problemet. Tele 2 indrømmede gentagende gange, at de havde et tekniskproblem, men sagde samtidig, at de intet kunne gøre,” siger Micael B. Hannibal.

Support kom dog med et forslag om, at han i den mellemliggende periode kunne købe sig et modem og internet-abonnement på posthuset.

Tele2s Juridisk direktør, Jens Breüner, undskylder og siger, der er tale om tekniske problemer, som i nogle få tilfælde kan give sig udslag i, at forbindelsen lukkes, men afviser, at det har noget med sidste uges problemer at gøre.

"Jeg beklager og opfordrer alle, der har problemet til at henvendes sig til os, så skal vi enten sørge for at der bliver den lovede forbindelse, eller at kunden får pengene tilbage,” siger Jens Breüner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere