Microsoft i samarbejde med Digg.com

Den populære nyhedsside Digg får fremover leveret reklamer fra Microsoft. En nyindgået partneraftale varer i tre år.

Computerworld News Service : Software-giganten Microsoft indgår nu et strategisk samarbejde med den populære brugerdrevene hjemmeside Digg,com, som skal højne indtjeningen på firmaets onlineannoncer. Det skal ske ved at være den eneste annonceleverandør til Digg.com.

Ifølge Microsoft vil firmaet også samarbejde med Digg om nye kampagner som kombinerer teknologi og annoncer på siden.

Samtidig vil Microsoft samarbejde med sidens nuværende annonceleverandør om nye annonceprogrammer til Digg's brugere og annoncører. Aftalen gælder ifølge fimaet i tre år.

Digg samler historier op fra hele nettet og lader brugere og læsere bedømme og anbefale dem til andre. På en måned har siden mere end 17 millioner unikke besøgende, ifølge egne oplysninger.

Microsoft har på det seneste så småt taget fat på at øge indsatsen på at blive en større konkurrent i kampen om reklamekronerne på nettet, som Google og andre firmaer leder.

Aftalen er det andet partnerskab som softwarefirmaet offentliggør i den sidste uges tid. Sidste tirsdag indgik Microsoft en aftale med portalen Ask.com.

Firmaet har også betalt 32,5 milliarder kroner for det digitale annonce og marketingsbureau aQuantive, en handel som ventes at falde helt på plads efter et aktionærmøde i næste måned.

Oversat af Rune Pedersen

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank

    Mød 3.500+ it-talenter på IT-DAY 2026

    Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S