Cybercity har oprustet i kampen mod de spambølger, der flere gange i løbet af sommeren har tvunget internetudbyderen i knæ.
I visse tilfælde har det betydet, at kunderne har måtte vente i helt op til 10 timer på, at deres afsendte mails er nået frem til modtageren.
Men det er fortid nu, oplyser pressechef Peter Glüsing, der fortæller, at Cybercity har investeret et tocifret millionbeløb i at bekæmpe spambølgerne.
"Vi har indkøbt ny hardware og en del software, som vi er i gang med at lægge ud. Det kører on track," siger han.
Forsinkelser et tilbagevendende problem
Første gang Computerworld kunne fortælle om forsinkelser var i maj måned, hvor Cybercitys kunder fortalte om forsinkelser på op til tre timer.
To måneder senere rapportede kunderne om op til ti timers ventetider.
Det var tredje gang på to måneder, at Cybercitys kunder mærkede konsekvenserne af et spamangreb mod internetudbyderens servere.
Grunden til forsinkelserne har været, at Cybercitys mailfilter tidligere har tygget på hver eneste mail, og det har givet køer i systemet, når store spambølger er skyllet over udbyderen.
Ingen garantier
På trods af de store investeringer tør Peter Glüsing ikke love, at Cybercitys kunder aldrig igen vil opleve ventetid, fra en mail er sendt, til den er leveret.
"Jeg kan ikke love, at der aldrig kommer forsinkelse igen, for vi lever jo i en verden med mennesker og maskiner. Men vi mener bestemt, at vi er rustet til flere og større spamangreb. Vi har som sagt investeret frygtelig mange penge i det her," siger han.