Cybercity opruster mod spam

Cybercity har investeret kraftigt i ny spambekæmpelse, der skal gøre en ende på timelange forsinkelse på kundernes email.

Cybercity har oprustet i kampen mod de spambølger, der flere gange i løbet af sommeren har tvunget internetudbyderen i knæ.

I visse tilfælde har det betydet, at kunderne har måtte vente i helt op til 10 timer på, at deres afsendte mails er nået frem til modtageren.

Men det er fortid nu, oplyser pressechef Peter Glüsing, der fortæller, at Cybercity har investeret et tocifret millionbeløb i at bekæmpe spambølgerne.

"Vi har indkøbt ny hardware og en del software, som vi er i gang med at lægge ud. Det kører on track," siger han.

Forsinkelser et tilbagevendende problem

Første gang Computerworld kunne fortælle om forsinkelser var i maj måned, hvor Cybercitys kunder fortalte om forsinkelser på op til tre timer.

To måneder senere rapportede kunderne om op til ti timers ventetider.

Det var tredje gang på to måneder, at Cybercitys kunder mærkede konsekvenserne af et spamangreb mod internetudbyderens servere.

Grunden til forsinkelserne har været, at Cybercitys mailfilter tidligere har tygget på hver eneste mail, og det har givet køer i systemet, når store spambølger er skyllet over udbyderen.

Ingen garantier

På trods af de store investeringer tør Peter Glüsing ikke love, at Cybercitys kunder aldrig igen vil opleve ventetid, fra en mail er sendt, til den er leveret.

"Jeg kan ikke love, at der aldrig kommer forsinkelse igen, for vi lever jo i en verden med mennesker og maskiner. Men vi mener bestemt, at vi er rustet til flere og større spamangreb. Vi har som sagt investeret frygtelig mange penge i det her," siger han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra MSI

    MSI Cubi NUC AI 1UMG: Stor ydeevne i et lille, bæredygtigt format

    MSI Cubi NUC AI 1UMG beviser, at kraftfuld performance ikke kræver stor plads.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse