De to mediegiganter NBC Universal og det Murdoch-ejede News Corp. har fundet et navn til det kommende video-site, som er udset til at forsøge at tage kampen op med den Google-ejede mega-succes, YouTube.
Det kommende video-site kommer til at hedde Hulu og vil blive lanceret i en test-udgave til oktober, meddeler de to selskaber.
Ifølge selskabet betyder Hulu ikke noget særligt. Begrundelsen for at vælge navnet skal snarere findes i, at det er kort, nemt at stave og nemt at udtale, lyder det fra selskabet.
Samtidig mener selskabet bag sitet, at Hulu lyder sjovt og "fanger ånden i den tjeneste, som vi er ved at opbygge."
Pudsigt nok minder navnet meget om TV 2-kanalen Zulu, der også sigter efter at signalere fremdrift, frækhed og ungdom.
Samarbejdet mellem de to News Corp og NBC blev meddelt i marts. De to selskaber forventer op mod 65 millioner brugere af det nye site, som kommer til at indeholde blandt andet tv-serier, talk shows og andet.
I modsætning til YouTube, hvor brugerne selv uploader indholdet, er det planen, at Hulu skal indeholde film-klip i professionel kvalitet.
Det er da også planen, at Hulu skal tilbyde tv på nettet og på denne måde understøtte annoncørernes annoncepakker uden at komme på kant med ophavsrets-lovgivningen, som det har i flere tilfælde er sket for YouTube.
De to selskaber har allerede søsat websitet Hulu.com, som dog endnu ikke indeholder film-klip, men alene forskellige still-foto.