Millioner i reklame for nyt computerspil

Mere end 75 millioner kroner er sat af til at markedsføre computerspillet Kane & Lynch. Snart vil danskerne opleve reklamer overalt for spillet.

Artikel top billede

Langhårede piger i kjoler der får tankerne hen på fortidens sort-hvid filmstjerner som Lauren Bacall og og Marlene Dietrich. Enkle sorte rober med dybe kavalergange.

Lyserøde og limegrønne drinks. En kok, der serverer sushi i alle regnbuens faver. Alt sammen serveret med søde smil for de bænkede journalister.

IO Interactive har lagt op til det store brag for computerspillet Kane & Lynch, der er udset til at afløse successen Hitman-serien med et globalt salg på over 7 millioner spil.

Og ifølge Amanda Cuthbert fra forlaget Eidos - der i 2004 købte IO Interactive - vil markedsføringen af Kane & Lynch koste Eidos mere end 75 millioner kroner:

"Danskerne vil opleve reklamer for spillet i en lang række sammenhænge."

Professionelle dræbere

Det nye computerspil med de to professionelle dræbere Kane og Lynch opererer med et budget på den anden side af 200 millioner kroner. Og skal Eidos og IO Interactives største satsning i år løbe rundt, så skal der sælges mere end 1,2 millioner Kane & Lynch spil.

Spillet har været på markedet, siden 14. november i USA, men ifølge Charlotte Lindberg Delran, er det endnu ikke muligt at sige noget om salget endnu.

Blandt andet fordi mange af de amerikanske butikker opererer med et koncept om, at kunderne har en frist til at returnere det købte spil, hvis ikke det lever op til forventningerne.

"Så det eneste vi kan sige lige nu, er at Wall Mart (USAs største discount kæde, red.) har indkøbt flere spil," siger Charlotte Lindberg Delran.

Blandede anmeldelser

Hun inviterer de fremmødte journalister ind til at teste det nye computerspil på spilkonsollen xBox, som Microsoft har stillet til rådighed for lanceringen af spillet. Første præmien er en splinterny xBox.

Indtil videre har anmeldelserne af det nye spil været blandet.

Websitet Gamespot er lidt lunken over det nye spil til Microsofts spillekonsol xBox 360. Spillet har en masse potentiale, men lever ikke helt op til forventningerne, lyder overskriften.

Men andre anmeldelser giver spillet plusser for den anderledes historie om lejemorderen Kane, der med en søns selvmord er tvunget ud i et kapløb med tiden for at redde resten af sin familie.

Og denne anderledes måde at fortælle en historie er det, som adskiller Kane & Lynch fra konkurrenterne, lyder det. Om det er nok til at sælge 1,2 millioner eksemplarer af spillet, er endnu uvist.

Læs interview med instruktøren bag Kane & Lynch:
"Det er det vi er gode til"

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job