Artikel top billede

Kinesisk milliardær investerer millioner i Facebook

Hong Kong-milliardæren Li Ka-shing følger i fodsporene på Microsoft og investerer godt 300 millioner kroner i Facebook.

Hong Kong-rigmanden Li Ka-shing pumper godt 300 millioner kroner ind i det fremadstormende sociale website, Facebook, skriver Reuters, der citerer en unavngiven kilde.

Li Ka-shing bliver dermed den anden stor-investor, der sætter penge i Facebook i løbet af få måneder, efter Microsoft i oktober investerede 1,25 milliarder kroner i Facebook.

Li Ka-shing har placeret pengene gennem sit firma, Li Ka Shing Foundation. Den kinesiske mange-milliardær ejer også betragtelige andele af 3-ejeren Hutchison Whampoa og en stribe andre selskaber.

Investeringen betyder, at han overtage en ejerandel på 0,4 procent af Facebook. Microsoft ejer 1,6 procent.

Tilsammen prisfastsætter investeringerne Facebook til samlet at være små 80 milliarder kroner værd.

Ingen af de involverede selskaber vil kommentere oplysninger, som er fremkommet på den amerikanske teknologi-blog All Things Digital.

Li Ka-shing har også investeret i Janus Friis-projektet Joost.

Microsoft har ifølge parternes aftale mulighed for at investere yderligere beløb i Facebook, hvis selskabet fattes penge.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere