Artikel top billede

Der er nul kroner at hente i web 2.0

Selv om det smart, er der ikke ret mange penge i det. Web 2.0-generationen af net-baserede selskaber har ofte svært ved at tjene penge.

Rigtigt mange internet-selskaber fra web 2.0-generationen har indtil videre haft rigtigt svært ved at producere nogen nævneværdig form for omsætning, selv om de har været med til at sparke en bølge af internet-udvikling i gang.

Sådan skriver Financial Times, der peger på, at selskaber indenfor eksempelvis sociale tjenester, blogs og lignende typer - der baserer sig på brugerskabt indhold – har svært ved at banke en fornuftig omsætning på benene.

Dermed ser det ikke ud til, at der på dette område har været nogen udvikling i en økonomisk fornuftig retning på trods af fire års indædt eksperimenteren og forsøg på at få trykket omsætningen i vejret.

Denne udvikling ser ikke ud til at vende, i det den nuværende økonomiske afmatning er endnu en barriere, der skal overvindes.

"Der vil blive ryddet grundigt op i det næste år eller to, hvor mange Web 2.0-firmaer vil forsvinde," siger Roger Lee fra Battery Ventures til Financial Times.

Avisen skriver dog, at den manglende omsætning ikke har været nogen hindring for kapitaltilførslen til web 2.0-selskaberne, der også fortsat ofte bliver opkøbt af andre selskaber.

"Men hvis man ser på værdi-fastsættelsen, under man sig ofte over, hvilken fantasi-omsætningen den er baseret på," siger Mitchell Kertzman fra ventureselskabet Hummer Winblad til Financial Times.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere