It-brugere kæmper med email-arkivering

Medarbejdere arkiverer ikke deres email ordentligt, fordi de ofte har for travlt eller er usikre på deres it-evner, viser en undersøgelse.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Mere end 75 procent af de adspurgte medarbejdere i en ny undersøgeæse har ikke fået vejledning i krav og metoder til arkivering af email

Mere end en tredjedel meddeler, at deres virksomhed ikke har en email-poltik.

En tredjedel af de 260 adspurgte medarbejderne har mistet vigtige elektroniske dokumenter og har aldrig gendannet dem.

Mere end halvdelen mener, at email-arkivering er for tidskrævende, mens 30 procent finder det kompliceret eller upålideligt.

41 procent af respondenterne beholder filerne som vedhæftninger i e-mail, og kun halvdelen har en påtvunget grænse for storage-plads til deres mail.

Over en fjerdedel gemmer filerne på virksomhedens system, mens 28 procent gemmer dem på deres harddisk.

Presset koster mange penge

GFT Inboxx, der står bag undersøgelsen, mener, at manglen på arkivering af email betyder, at mange virksomheder risikerer at overtræde myndighedskrav og derudover lægger et dyrt pres på deres mailservere.

Virksomhedens direktør, Juergen Obermann, siger, at resultaterne tyder på en af to ting; at mange virksomheder stadig har en afslappet holdning til arkivering af informationer og administration af email, eller at de ikke kommunikerer reglerne ud til medarbejderne og dermed ikke kontrollerer personalets brug af email og arkivering af kritiske informationer."

Virksomhederne risikerer at miste en stor mængde data," advarer Juergen Obermann.

Han tilføjer, at intet har større værdi for en virksomhed end evnen til hurtigt og troværdigt at gøre rede for et projekt eller en proces.

Hvis vigtige informationer går tabt, og kommunikationskæder brydes, er det umuligt for virksomhedens at få et fyldestgørende overblik over en situation - og det betyder, at fejl er uundgåelige."

Oversat af Mille Bindslev

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job