I halvandet år har Jubii gået med ønsket om at lancere en portal målrettet kvinder, men først da Forlaget Benjamin henvendte sig med sit koncept fra magasinet Woman faldt tingene i hak i webportalens hoved. Derfor byder Jubii indenfor til Jubii Woman om to dage - og der har været brug for den, mener marketingdirektør i Jubii Martin Thorborg.
- Kvinder bruger flere penge på Internet og er dem, der tager de fleste købebeslutninger i de danske hjem. De er glade for at shoppe, så derfor er de interessante for markedet, hvad vi også har kunnet mærke i stigende grad, forklarer han.
Som de bedste ugeblade
Negative reaktioner i pressen på et lignende projekt fra Scandinavia Online (SOL) fik ifølge Martin Thorborg Jubii til at lægge planerne væk, selvom de har rumsteret i adskillige måneder. Internetfirmaet ville være helt sikre på, at indholdet var i orden.
- Desuden består vores redaktion mest af mænd og målgruppen har hidtil været mænd. Godt nok har vi haft en chat - sådan kvinde-fnise-ting - og nogle sider om astrologi og horoskoper, der specielt appellerer til kvinder. Men efter at vi blev kontaktet af Forlaget Benjamin har vi fået indholdet, siger han.
Jubii Woman skal være som de bedste danske ugeblade for kvinder, men det betyder ikke, at der bliver talt ned til kvinderne på portalen, understreger Martin Thorborg.
- Jeg læser sgu´ ikke Euroman for at få en artikel om html-kodning. Jeg vil se på flotte kvinder og lækkert tøj. Derfor vil der på Jubii Woman ikke være lange artikler om teknik og Internet, derimod om onlineshopping med gode råd, fortæller han.
Gode råd om oralsex
Jubii Woman kommer også til at indeholde flere muligheder for interaktivitet med chats og communities samt et væld af små konkurrencer og meningsmålinger.
- Erfaringen fra Internet viser, at kvinder i langt højere grad end mænd chatter. De elsker at chatte og deltage i communities, så det vil portalen med tiden komme til at omfatte, siger Martin Thorborg.
Men samtidig bliver stilen frisk og pågående, lover han.
- Vi tager alle artikler fra det første nummer af Woman, omskrevet til Internet og lægger dem på. Som bladet vil portalen henvende sig til yngre, moderne kvinder, der vil kalde en spade for en spade. Derfor vil du som kvinde ikke kunne møde en artikel om strik, men derimod en artikel med gode råd om, hvordan du giver din mand et godt blow-job, fortæller Jubii´s marketingdirektør.
Ved opstarten vil artiklerne være grupperet inden for områderne mode og skønhed, sex og mænd, kultur, job og penge, underholdning, bolig, mad og drikke, sundhed og sport og rejser. Adressen bliver www.woman.jubii.dk, men først fra på torsdag.