Af Leif Osmark, Computerworld Online
Der skal nye boller på suppen, hvis økonomien hos Jubii skal blive ved med at løbe rundt. Derfor vil Jubii lancere et klubkoncept, hvor medlemmerne kan få adgang til en udvidet billeddatabase med porno. Det skriver avisen BT i dag.
? Vi laver et klubkoncept inden for Jubii, hvor medlemmerne får mere plads til email, udvidede muligheder på chatten, og hvis de bruger det erotiske område, vil der være en udvidet billeddatabase, som andre ikke kan gå ind i, siger marketingdirektør Martin Thorborg til BT.
Men da Computerworld Online får Martin Thorborg i røret, vil han gerne gøre opmærksom på, at erotikklubben er en meget lille del af et stort koncept. Jubii lancerer en klub i stil med Club Lorry, hvor medlemskortet for eksempel giver rabat på udvalgte restauranter og museer.
Disse offline-rabatter kombinerer Jubii med nogle tiltag online. De spænder fra mere plads til medlemmernes email til rabataftaler med banker og forsikringsselskaber.
? Besparelserne giver dig nemt de 200 kroner, det koster at være medlem i et år, og så har du samtidig et år, hvor du kan spise billligere på restaurant, siger Martin Thorborg.
De eksperter, Martin Thorborg støtter sig til, forventer 100.000 kunder i løbet af det første år. Et tal baseret på erfaringer med teaterklubben ARTE og Club Lorry.
? Jeg synes, det lyder vildt. Jeg vil da være tilfreds med 30.000, siger Martin Thorborg.
Marketingdirektøren lægger ikke skjul på, at kundeklubben er endnu et skridt i den retning, hvor Jubii skal til at tjene penge på brugerne. Fornylig begyndte Jubii at tage penge for at optage virksomheder i søgemaskinen, og nu er turen kommet til at tjene penge på hr. og fru Jensen.