Microsoft spår online-fremgang

Microsoft satser på at få en vækst på 25 procent i online-annoncer på MSN, men en analytiker siger, at alle andre er pessimistiske.

Microsoft satser på stor vækst i online-annoncer på sin MSN-portal, men en analytiker vurderer, at branchen som helhed stadig er på vej nedad.

Ifølge Reuters regner Microsoft med, at omsætningen på online-annoncer vil stige med 25 procent i Europa, Mellemøsten og Afrika i det kommende år.

MSN er stadig en underskuds-forretning, men Microsoft satser på, at især den finansielle sektor og bilbranchen vil flytte annoncer fra de traditionelle medier til online.

- De bruger allerede flere millioner dollar på online, og jeg tror, at vi kan få endnu mere, siger Yusuf Mehdi, der er underdirektør i MSN til Reuters.

Microsofts forudsigelser står i skarp kontrast til den krise, som branchen har været i siden dot-com krakket for næsten to år siden.

Og selv om MSN angiveligt skulle have 270 millioner unikke brugere hver måned i 34 lande, vil Mehdi ikke fortælle, hvornår Microsoft regner med at nå break-even med MSN. Microsoft opgiver heller ikke specifikke regnskabstal for MSN.

Ikke alle er enige i Microsofts positive vurderinger. En analytiker siger til Reuters, at alle stadig opgiver at nå deres budgetter her i andet kvartal. Så der er ikke et generelt opsving i branchen.

Microsoft er dog overbevist om, at vi har nået bunden. Microsoft starter nyt regnskabsår 1. juli. I går steg kursen på firmets aktier med 1,9 procent til 56,30 dollar pr. aktie, hvilket var en anelse mere end gennemsnittet for Dow Jones indekset.



Vil du vide mere om Microsoft og MSN?

NewsScanner overvåger 300+ medier

Prøv gratis i 30 dage.

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S