Avatar billede steenn Nybegynder
15. december 2014 - 11:10 Der er 1 løsning

Export af Visual web part til Office 365

Jeg har en server 2012 med Visual Studio 2013 og Sharepoint 2013, hvor jeg opretter en simpel Visual Web Part, hvor jeg i et DataGrid viser alle brugere. Det virker fint, når jeg compiler

Min VisualWebPart1 'Safe Control Entries' er angivet som 'Safe', men jeg får alligevel en SafeControlException, når jeg forsøger at importere webparten i Office 365 Sharepoint(jeg har eksporteret vha. http://<spserver>/_vti_bin/exportwp?pageurl?=<spsiteurl>&guidstring=<guidstring>). Fejlen lyder "Kan ikke importere webpart". (web-parten overføres OK, men fejlen kommer, når jeg forsøger at indsætte den importerede webpart)
På nettet finder jeg meget om denne fejl og hvordan jeg skal kopiere webpart-dll-filen til enten bin eller GAC, men jeg har jo ikke adgang til en O365-servers styresystem, så det giver vel ikke mening? Andre sider mener, at man i web.config skal angive en safecontrol entry, men jeg har har jo heller ikke adgang til O365-serverens web.config - og min egen webpart rummer ikke nogen web.config.

Har nogen en opskrift - næsten for dummies - for hvordan jeg eksporterer min webpart, så den kan importeres i O365?
Avatar billede steenn Nybegynder
28. december 2014 - 12:55 #1
Jeg forsøgte at eksportere en farm-web part og det kan ikke lade sig gøre til O365. Men hvis man bruger en sandboxed web part, fungerer det fint og så må man leve med de begrænsninger, som sandboxed web parts har.