Avatar billede MGA Praktikant
16. december 2014 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel 2010 - slå flere forudsætninger op og returner 0 el. 1 hvis de opfyldes

Har et regneark hvor jeg gerne vil slå op om en person har de forudsætninger der kræves.

Har forsøgt med countifs, men lige så snart jeg kommer over 1 forudsætning får jeg ikke rigtigt svar.

Det er ikke muligt at ændre opsætningen i A1:B15 da de kommer med 1 forudsætning pr. linie

Jeg har uploaded et eksempel her:

http://www.filedropper.com/book4
16. december 2014 - 16:14 #1
Avatar billede MGA Praktikant
16. december 2014 - 17:46 #2
Den gør det ikke helt - skulle returnere 1 eller 0

Skulle også gerne kunne håndtere flere forudsætninger med tiden
17. december 2014 - 09:03 #3
"Den gør det ikke helt - skulle returnere 1 eller 0" - du skriver i spørgsmålet "om en person har de forudsætninger der kræves". Dette er vist ved teksterne "Not Qualified for GOLD" & "Qualified for GOLD".

Du havde selv brugt en TÆL.HVIS()-funktion for at tælle kurserne. Det har jeg videreført til at vise om 0, 1 eller 2 kriterier er opfyldt. Hvis 2 er opfyldt vises teksten "Qualified for GOLD".

Hvis du vil have værdien 1 hvis 2 kurser er gennemført, kan formlen ændres til det.

Hvis du har yderligere krav til beregningen, så lad os få dem på bordet nu, så vi ikke oplever at forudsætningerne igen ændrer sig.
Avatar billede MGA Praktikant
17. december 2014 - 09:13 #4
Nu står der med store bogstaver i overskriften at den skal returnere 0 eller 1 - så den forudsætning har ikke ændret sig!

ud over det har jeg tilføjet at den også skulle kunne håndtere yderligere/flere forudsætninger
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. december 2014 - 09:35 #5
Hvad med:

=--(SUMPRODUCT(($A$1:$A$15=$E7)*($B$1:$B$15=$F$1:$K$1))>0)

hvor F1:K1 (tilret selv) indeholder kriterier.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. december 2014 - 09:43 #6
Undskyld for #5. Den dur ikke.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. december 2014 - 10:12 #7
Men måske:

=--(SUMPRODUCT(($A$1:$A$15=$E7)*($B$1:$B$15=$F$1:$G$1))=2)
Avatar billede MGA Praktikant
30. maj 2015 - 09:46 #8
lukket