Avatar billede egedaler Juniormester
23. december 2014 - 09:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort streg i kopi og scan, men ikke print

Min toner er ved at være brugt, men printer stadig fint. Men når jeg scanner eller kopierer får jeg en tydelig sort streg til venstre på papiret. Samme sted hver gang. Men altså ikke når jeg printer. Det er en Brother DCP 7065 DN og jeg kører med Windows 7
Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 10:05 #1
Har du forsøgt at geninstallere din driver?

Eller evt nulstille indstillingerne for softwaren til printeren hvis det findes?

Har du for nylig installeret anden software der bruger scanneren til noget?
Avatar billede egedaler Juniormester
23. december 2014 - 13:01 #2
Jeg har nu geninstalleret driveren, men det hjalp desværre ikke.

Aner ikke hvordan jeg skal nulstille indstillingerne for softwaren?
Mener ikke der er installeret anden software, der bruger scanneren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 14:01 #3
Måske et dumt spørgsmål, men er glaspladen ren?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 14:20 #4
Er der noget med at når man indsætter selve kassetten med toner skal den låses fast med en skydeknap (måske grøn)?

I manual her på side 33 beskrives at der hvis man ikke gør dette kan komme en sort stribe på papiret:

http://www.brother-usa.com/VirData/Content/en-US%5CPrinters%5CConsumer%5CUsersManual%5CUM_DCP_7060D_7065DN_HL_2280DW_EN_2864.PDF

Har også andet steds læst at stregen kan komme fordi toner er ved at løbe ud. Men det kan ikke bekræftes i manual efter hvad jeg lige så
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 14:25 #5
Vil så sige i følge det jeg forstår at pilene skal stå overfor hinanden.
Gør de det på din printer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2014 - 14:48 #6
Holdt, holdt med alle de der "reinstaller driver" forslag.

Når det sker ved en kop, som jo ingen brug af PC´en gør, burde logikken med det samme fortælle at det intet har med PC´en at gøre. Det gør den i hvert fald her :-)

Svaret står i #3.

Det er en helt klassisk fejl, der typisk opstår på kopimaskiner med arkføder. Der sidder et lille snavsekorn der, hvor papiret føres over glaspladen, når man kopierer med arkføderen. Og med tiden vil den bare vokse sig større.

Løsningen er ret let - sørg for at rense glaspladen.

Selvfølgelig kan det også komme på anden vis, men når ikke der er problemer ved print, ligger fejlen ved scanningen - og her er det meget sjældent det ikke løses ved en gang rens...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 15:16 #7
Tak for indlæg Ole_madsen :-)

Man kan jo godt betjene funktionerene copy og scan fra softwaren der normalt følger med printeren fra computeren.
Der står intet om det gøres manuelt eller fra programmet der følger printeren

Man kan også fra softwaren der følger med Windows gøre det. Brugte Windows Fax og scanning da jeg havde min gamle HP printer på fra 99.

Men når man nærlæser spørgers indlæg, kan du sagtens have ret i dit udsagn.
Det var så også en af grundene til at jeg stillede det "dumme" spørgsmål :-)

Vi må se om der kommer en løsning. Nu er der jo et par ting spørger kan afprøve :-)
Avatar billede egedaler Juniormester
23. december 2014 - 18:06 #8
Kære Alle
Jeg har geninstalleret, kørt med den grønne knap og sat den på plads igen, og det hjalp ikke og glaspladen var helt ren, men da jeg så så 220661 igen skrive om hans "dumme spørgsmål" kiggede jeg rigtigt godt efter. og til venstre for den store glasplade er der en smal (1 cm) glasplade og faktisk er der angivet at den smalle kan tørres af, og det prøvede jeg - og hokus pokus er striben væk. Jeg vil synes, at det er 220661 der skal have pointene
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 18:41 #9
Tak for det.Lægget et svar til lukning her :-)
Godt du fik det løst :-)