Avatar billede visto Professor
28. december 2014 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irrelevant (og irriterende) meddelelse om ikke tilgængelig liste - "vil du installere?"

Efter overgang til ny maskine (med Windows 8.1), hvor jeg både har Word, Excel og Acces installeret fra Microsoft Office XP/2002 og Word fra Office 2013, får jeg ved diverse indtastninger i Excel (f.eks. blot en apostrof ') beskeden "Listen med almindelige Engelsk (USA)-autokorrektioner er ikke tilgængelig. Denne funktion er ikke installeret i øjeblikket. Vil du installere den nu?" Jeg har prøvet at slå alt muligt med autokorrektur fra, men det hjælper ikke. Og jeg har under installationen af de to Office-ting også foretaget minimal-installationer, altså ikke noget med fællesting, værktøjer og den slags.

Hvordan slipper jeg for denne irriterende besked, som ingen mening giver?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 00:36 #1
Jeg frygter du mangler noget af de værktøjer du har undladt at installere, for at blive den meddelelse kvit.

Så er det bare i hvilken forbindelse det sker. Er det når du arbejder med 2002 filer eller 2013 filer du har problemet?

Du kan efterfølgende tilføje disse ting. Du skal ikke geninstallere officepakkerne.

På min gamle Xp pro installation kørte jeg også med 2 officepakker på.
En office 2000 og en 2010. Office 2000 brugte jeg kun på grund af at jeg brugte Outlook Express. Kunne ikke få OE til at bruge korrektion (stavekontrol) fra office 2010 pakken.
Avatar billede visto Professor
29. december 2014 - 00:49 #2
Det er med Excel 2002 jeg får meddelelsen. Har lige testet og kan lige nu ikke reproducere "fejlen". Det er som om den er periodisk - og så er det jo svært at håndtere. Prøver lige at iagttage, om jeg kan finde en eller anden sammenhæng, som udløser det.

Hvad skulle det kunne være, jeg mangler at installere? Når man installerer,kan man nogle gange vælge at udløse en installation af et eller andet, første gang man bruger pågældende funktion, men det er jeg jo netop gået udenom ved at installere programmerne "rent".
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 09:25 #3
Jeg har når jeg har udeladt dele af officeinstallationer, altid installeret office værktøjerne, fordi jeg havde den tanke at der i deri lå ting som de forskellige skulle bruge. Det er så måske en fejl at tro det, men jeg har ikke oplevet de meddeleser du skriver om. Tror faktisk kun at det var den jeg installerede i forbindelse med de to pakker jeg havde på XP. Tror at stavekontrollen er en del af værktøjerne.
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. december 2014 - 15:30 #4
Generelt kan man sige, at det med de harddiskstørrelser vi opererer med i dag, så er det lidt fjollet ikke at installere den fulde pakke, altså "Kør alt fra denne maskine".
Derved undgås en masse underlige fejlsituationer.
Smid skiverne i en gang mere, og kør tilpasset installation.
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 18:19 #5
#4 Jeg er enig.
Det er den fremgangsmåde jeg altid bruger. Programmerne jeg har installeret er Word-Publisher-Powerpoint og Excel, samt de værktøjer der følger med pakken. Resten udelades helt af installationen, da jeg ikke skal bruge programmerne overhoved. Får jeg senere brug for dem kan jeg altid køre en tilpasset installation igen, og tilføje dem.
Avatar billede falster Ekspert
30. december 2014 - 14:16 #6
Avatar billede visto Professor
03. januar 2015 - 18:04 #7
>ptj_11: Jeg har ikke lyst til - plads eller ikke - at have fulde officepakker installeret, ønsker kun at have det jeg bruger. Men tak for ideen.

> falster: Jeg kan som nævnt forleden nu "desværre" ikke reproducere problemet, der tilsyneladende er forsvundet op i den blå luft, uden at jeg har gjort noget for det. Så jeg kan ikke tjekke de løsningsforslag, du henviser til. Men jeg synes alligevel, at dit bud ser ud til at være en mulig løsning på problemet, så jeg foreslår, du lægger point til svar.
Avatar billede falster Ekspert
03. januar 2015 - 18:47 #8
OK, det vigtigste er, at problemet ser ud til at være forsvundet.

Læg blot selv et svar og tag pointene tilbage.
Avatar billede visto Professor
03. januar 2015 - 22:25 #9
Jeg gemmer dit svar til hvis problemet opstår igen. Takker.