Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
14. januar 2015 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Træk data fra hjemmeside

Hej

Jeg har en hjemmeside hvor jeg godt kunne tænke mig noget info fra en anden side.. Men da dette info vil blive ændret undervejs, vil jeg høre om det er muligt på den ene eller anden må at trække dataen, således at når det bliver ændret, så ændres det også på min side.
Er dette muligt og hvis ja, hvordan kan dette så gøres?

Siden er lavet i asp.net og C#

På forhånd tak
Avatar billede mjdigital Nybegynder
14. januar 2015 - 19:14 #1
Hvilken data er det du vil trække ? :) Har du evt. et link, gør det lidt nemmere at forslå den nemmeste løsning, da der er mange måder at gøre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2015 - 19:24 #2
når den anden side ikke er din, så skal du spørge pænt om lov til at hente data. Nogle sider har fx en xml-side (nationalbanken/valutakurser) som kan bruges, mens andre ikke gør det så enkelt. Generelt må du ikke bare kopiere data.
Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
14. januar 2015 - 19:45 #3
Jeg har selvfølgelig tænkt man at spørger ejermanden om lov, men synes ikke der var grund til dette før jeg vidste om det kunne lade sig gøre :)
Det drejer sig om et tal som står på dette link http://www.stafetforlivet.dk/stafet/koege/tilmeldte-hold/hold/2573
Det tal som står under holdets indsamlingsstatus
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2015 - 20:08 #4
Så sådanne kan du altid trække html-koden ind til dit site, og så lade din kode finde de ønskede data. Så dit næste træk er at få lov til at hente data.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
14. januar 2015 - 22:25 #5
Du skal først og fremmest ha lov til at kopiere deres data. :) Så de løsninger jeg forslår dig er KUN hvis du har fået lov. Jeg vil på ingen måde være med til noget ulovligt. ;)

1# Du jo spørge dem pænt om hvordan de henter dem og så gøre det på samme måde.

2# Den teknisk krævende løsning. Sæt en nodejs server op og få den til at minedata og sende til en databasen, så henter du bare derfra. :) F.eks. vha. følgende guide http://blog.thomporter.com/2013/11/02/data-mining-the-web-with-nodejs-jsdom/
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2015 - 02:15 #6
Det vil da vaere noget besvaerligt at introducere en ny server og et nyt programmerings sprog i loesningen bare for at lave noget saa trivielt som at hente en web side, parse indhold og gemme noget data.