Avatar billede leahcim Juniormester
02. februar 2015 - 13:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekst skal indsættes fra ét regneark til ét andet, ved hjælp af filnavnet. kan man det?

Hej Eksperter.

Jeg kæmper et skemalægningsværktøj.

Vi har nogle skemaer på hold og personlige skemaer på undervisere og det fungere nogenlunde og derfor kunne jeg godt tænke mig at der blev strammet op på funktionaliteten.

I øjeblikket kopiere vi teksten fra holdskemaet til det personlige skema, hvilket er ret langsommeligt og ikke alle kollegaer er med på ideen.

Mit ønske er:

Når man laver et holdskema med fag og init, skal fag og hold automatisk indskrives på det personlige skema, som kan findes ved at initialerne indgår i filnavnet.
Hvis der står noget i forvejen Ferie, undervisning ol. skal Excel advare om, at der er optaget.

Jeg har hold og personlige skemaer, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal poste dem.

Jeg håber I kan kloges af dette og at der kan findes en løsning :)

/Leahcim
02. februar 2015 - 13:10 #1
Det lyder mere som en databaseopgave.
Har du overvejet det?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. februar 2015 - 13:38 #2
Med VBA (programmeringssproget i Office) kan det lade sig gøre i Excel-regi.
Avatar billede leahcim Juniormester
02. februar 2015 - 14:25 #3
Erikjuul.

Vi vil gerne holde det i Exel, selv om det kræver VBA programering :0
Avatar billede finb Ekspert
02. februar 2015 - 14:42 #4
Du kunne indsætte link til hovedteksten
Avatar billede KurtOA Praktikant
02. februar 2015 - 14:51 #5
Ved hjælp af VBA og FileSystemObject kan dette formentligt sagtens løses. Men det kræver at hovedfil og de underfiler der skal kopieres til ligger så de er tilgængelige på samme drev eller server? Og at de er ret konsekvent ens opbygget.

MAn kan fx lave en VBAfunktion der når der skrives noget i hovedfilen i en bestemt celle eller i  et bestemt område så kopieres det til et specifikt sted i en bestemt anden fil. Og der kan sagtens "overvåges" / advares hvis der står noget i forvejen ;-) Har du eksempler på skemaerne kan du fx uploade dem til gupl.dk
mvh Kurt
Avatar billede leahcim Juniormester
03. februar 2015 - 07:55 #6
KurtOA

Jeg havde tænkt mig at holdskemaerne ligger i en mappe og det personlige skema i en anden og på samme server. Forskellen på det personlige skema filnavn vil blive initialerne og holdnavnet på holdskemaet.

Et holdskema og et personligt skema er uploadet. De hedder http://gupl.dk/719341/ og http://gupl.dk/719342/

mvh Leahcim
Avatar billede KurtOA Praktikant
03. februar 2015 - 08:53 #7
Hej Leahcim. Jeg kan ikke downloade dine eksempler da du har lagt dem op så de skal hentes med password.
Du er velkommen til evt at sende dem til mig på mail:
kurtSnabelaVinduPunktumdk

mvh Kurt
Avatar billede leahcim Juniormester
03. februar 2015 - 15:04 #8
Hej Kurt

Så kom jeg til en PC igen:

ups, De er her uden password http://gupl.dk/719360/og http://gupl.dk/719361/

MVh Leahcim
Avatar billede leahcim Juniormester
08. september 2015 - 08:47 #9
Spørgsmål lukket