Avatar billede loevgaard Novice
06. februar 2015 - 12:22 Der er 7 kommentarer

Computer genstarter i stedet for at lukke ned

Hej

Jeg bruger Windows 7 Ultimate og har et underligt problem med, at min stationære ikke vil lukke ned. For i stedet for at lukke ned når jeg trykker "Luk computeren" i startmenuen, genstarter den bare. Jeg bliver nødt til manuelt at holde "tænd"-knappen inde i et øjeblik for at den lukker ned.

Jeg har for nyligt købt en Samsung SSD, som jeg har integreret i systemet og derefter formateret Windows på ny med den medfulgte Windows-CD. Siden da har jeg installeret en masse Windows updates, hvor den har kunnet lukke på normal vis.

Men så for nylig (og stadigvæk) har den op til flere gange mislykkedes at installere en enkelt Windows opdatering. Jeg ved ikke om det er det, der udløser problemet?

Ellers nogle forslag eller løsningsmuligheder? På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2015 - 12:31 #1
Med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
skal du få repareret, så der ikke er en opdatering, der hænger.
Og så skal du i win-update i kontrolpanel 'afmærke' opdateringen og skjule den - så den ikke forsøges indlæst mere.
Avatar billede loevgaard Novice
06. februar 2015 - 14:09 #2
Hej claes57

Jeg har fulgt guiden til punkt og prikke, samtidig med at ignorere opdateringen fremover. Det virker ikke, men tak for forslag!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 14:17 #3
se denne video godt igennem og stop den og gør det samme

https://www.youtube.com/watch?v=BS6aBQ-mpTE

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 14:30 #4
se fra 8.45 ca der ligger dit problem beskrevet

der ligger også en her

https://www.youtube.com/watch?v=i4Tll3X0W74

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2015 - 14:34 #5
så er det ikke opdateringen, men noget andet, der ikke når at lukke ned når win lukkes.
I kontrolpanel/system/egenskaber fanebladet avanceret - under start og genoprettelse klik på indstillinger - fjern hak i 'genstart automatisk'
Avatar billede loevgaard Novice
06. februar 2015 - 16:34 #6
Har prøvet at gå ud fra begge jeres løsningsforslag, treatmenice og claes57, men intet af det virker.

Derudover har jeg prøvet at fjerne nogen programmer, som jeg synes bragte mistanke. Heller ikke.

Det er en yderst sjælden ting, det her.
Avatar billede loevgaard Novice
06. februar 2015 - 16:38 #7
I øvrigt, et af de programmer, som jeg afinstallerede, hed Macrium Reflect. Dette program er et backup-program, som understøtter Windows Preinstallation Environment (WinPE), i tilfælde af at systemet skulle gå ned. Har også afinstalleret dette Windoes PE, men kunne det være en mulig kilde?