Avatar billede kimpolo Novice
08. februar 2015 - 12:47 Der er 6 kommentarer

Min Ipad sletter også mail på min PC

Vi har lige fået ny internet udbyder og må derfor lave ny emailadresse
Min kone og jeg bruger samme emailadresse og efter jeg har opsat det på hendes Ipad med IMAP og på min PC med IMAP  er mine mails væk fra min PC hvis hun sletter dem på Ipaden hvordan kan dette undgås ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 13:09 #1
I skal bruge POP3 og ikke IMAP.
IMAP giver denne fulde kontrol for sletning af mails.
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2015 - 18:54 #2
Til gengæld fjernes de vel som standard fra serveren med det samme de hentes med POP3 så det hjælper vel ikke - bedste kontrol i mine øjne opnås ved at videresende en kopi til en anden mailadresse.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 19:26 #3
IMAP slettet mails på serveren, mens POP3 sletter mails på den klient det er sat op på :-)
Personligt bruger jeg IMAP, da jeg ikke gider slette en mail mere end 1 gang og hvis jeg vil gemme den, ja så gemmer jeg den på min pc.. (Serveren kan jo gå ned eller jeg kan blive uden adgang til min mail adresse og så er man lige vidt)
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2015 - 19:48 #4
enig, men de fleste sætter POP3 op til at fjerne mails fra serveren idet de hentes og så vil kun én modtage mails. Hvis man kun henter en kopi vil det fungere men så skal der i sidste ende alligevel ryddes manuelt op på serveren efterfølgende. Derfor mener jeg at videresendelse til anden mailadresse giver bedre resultat.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 19:53 #5
Oprydning er der vel os ved at videresende mailsne? Ligesom hvis man gemmer dem lokalt ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2015 - 22:54 #6
Ikke hvis de to brugere benytter de to forskellige adresser og ingen beholder kopi på serveren ved hentning.