Avatar billede pcox Nybegynder
08. februar 2015 - 17:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router Råd/Tips/Valg

Hej Gutter.

Bor i lejlighed ca 15 meter lang, og har for tiden en gammel DSL D-link 500 router.

Hastigheden af internettet der kommer ud af væggen (kabel til computer)
Download 27mbit  upload 7 mbit

Med router sat til og computer på wifi, 10 cm mellemrum
DOwnload 6,35mbit  upload 7 mbit

Signalet bliver rigtigt dårligt når man eri yderkanten er lejligheden,som tidligere sagt ikke er så stor !
Tænker en ny router ville hjælpe på dette?

Internetforbrug - hjemmesider, facebook, en gang imellem en streaming af film.

Har kig på disse to:

http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-wdr4300-n750-dual-band-gigabit-router-with-twin-usb-ports-id-6797542.aspx
http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-archer-c5-ac1200-id-7574097.aspx

Nogen råd eller tips, eller tror I jeg er helt ude i hegnet. Eller tror I det ville give godt at købe en af de her ?

På Forhånd tak for kigget.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 17:44 #1
tp link er noget billigt skrammel, der er ingen garanti for at du får bedre wifi.
Avatar billede pcox Nybegynder
08. februar 2015 - 18:24 #2
Jeg har altid kunne lide D-link.

Ville du sige god for denne fætter: http://www.edbpriser.dk/router/d-link-dir-850l-id-7368126.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2015 - 18:26 #3
hvis din pc kan wi-fi med 802.11ac standard, så tag en router, der kan det - det kan typisk også give retningsbestemt signal, der følger pc i lejlighed.
Er pc på 802.11n eller ældre, så behold din router, og sæt en wi-fi ekstender i den anden ende af lejlighed. Fx en dims som http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGWN3000RPV2/netgear-wn3000-wi-fi-range-extender til 400kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2015 - 18:29 #4
#2 - den router kræver 802.11ac for at virke optimalt - ellers kan den ikke mere end en ældre router. Men et godt valg, hvis din pc kan ac.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 19:34 #5
Før i tiden ville jeg anbefale Linksys, men efter skuffende oplevelser med en EA6900 (Deres top model) så gik jeg til TP-Link N750.
D-Link er ikke godt i min verden.. tværtigmod!

Det jeg bedst kan lide ved TP-Linken er at du kan tænde og slukke wifi med en knap på den.. og så er dens strømforbrug lavt..
Avatar billede pcox Nybegynder
08. februar 2015 - 19:35 #6
Yes har 2 pc'er med ac + en ipad 2 air med det også.

Mobiler må klare sig. en iphone 5 og 5s. Ved ikke helt om de har ac

Jeg tror sgu jeg tager den ..
Avatar billede pcox Nybegynder
08. februar 2015 - 20:38 #7
Læg et svar claes57.. =)
Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2015 - 20:56 #8
Ligemeget med point. Bare luk selv, men tak for budet.
Avatar billede pcox Nybegynder
25. marts 2015 - 08:28 #9
asd