Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 13:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opdatering siger 15 vigtige filer, men der kommer ingen frem og opdateringsknappen lyser.

Sålyser opdateringsknappen igen, selv om jeg lige har opdateret. Går jeg ind via kontrolpanel siger den: 15 vigtige opdateringer, men når klikker på kommer det intet frem. Tror noget mal forsøger at komme ind gennem opdatering. Hvad gør jeg?
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 13:38 #1
Sådan ser rapporte ud fra Adw Cleaner, som heller ikke vil vise hvilke filer det drejer sig om. Kan noget mal blokere for det hele?

# AdwCleaner v4.110 - Logfile created 11/02/2015 at 13:20:46
# Updated 05/02/2015 by Xplode
# Database : 2015-02-09.1 [Server]
# Operating system : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (x86)
# Username : Søren - SØREN-PC
# Running from : C:\Users\Søren\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Scan

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Found : C:\Program Files\video download converter
Folder Found : C:\ProgramData\driver whiz
Folder Found : C:\ProgramData\Fighters
Folder Found : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\video download converter
Folder Found : C:\Users\Søren\AppData\Roaming\Fighters

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Data Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local
Key Found : HKCU\Software\DriverTuner
Key Found : HKCU\Software\DriverTuner_Init
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{38122A36-83B2-46B8-B39A-EC72A4614A07}

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16599

-\\ Mozilla Firefox v33.1.1 (x86 da)

-\\ Google Chrome v

[C:\Users\Søren\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web data] - Found [Search Provider] : hxxp://search.conduit.com/Results.aspx?gd=&ctid=CT3321744&octid=EB_ORIGINAL_CTID&ISID=M2DDF67A5-7EB5-4DBA-8276-BB0CB332381A&SearchSource=58&CUI=&UM=5&UP=SPBDA620A1-686E-476E-8683-DD2ED5AF0F17&q={searchTerms}&SSPV=rule_id_712
*************************

AdwCleaner[R0].txt - [15566 bytes] - [09/11/2014 19:22:19]
AdwCleaner[R1].txt - [15747 bytes] - [10/11/2014 09:20:36]
AdwCleaner[R2].txt - [2013 bytes] - [11/02/2015 13:20:46]
AdwCleaner[S0].txt - [16136 bytes] - [10/11/2014 09:22:54]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R2].txt - [2132 bytes] ##########
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2015 - 15:04 #2
du skulle måske prøve med tweaking.com

det kan reparere update funktionen hvis fejlen ligger der

man fjerner flueben i det man ikke vil have den skal reparere

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 15:36 #3
Tak treatmenice,
Men jeg har fået så meget snavs gennem tiden, at jeg er blevet super skeptisk. Så:

Hvordan kan jeg være sikker på at Tweaking ikke ødelægger noget eller at der følger uønskede ting med programmet; det ser jo(undskyld jeg siger det)lidt hjemmelavet/ ud? Og han siger også selv at det er under udvikling. Jeg er ikke sikker på jeg tør være forsøgskanin.
Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2015 - 16:31 #4
mht tweaking - gå ned til 'portable' og vælg 'direct download'
portable er en programtype, der ikke skal installeres (så der er heller ikke andet, der installeres) den skal bare pakkes ud i en mappe og køres.

Men har du også genstartet din maskine - nogle gange henter den jo programmer, der så først installeres efter genstart. Så de vises ikke som indlæste (de er undervejs), og de kan ikke hentes, da installationen er i gang. Min ville i hvert fald genstartes efter den seneste omgang opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2015 - 18:09 #5
alt kan gå galt
men spørg dig selv hvorofr folk altid har problemer med microsoft update - for det fakta at det er der mange der har

man kan komme ud for at skulle rode i regedit for at få skidtet tll at virke igen
det kan man også selv gør
derfor er det rart at nogen gider lave disse små prgrammer der kan gøre det for dig

se nu denne video nøje igennem

https://www.youtube.com/watch?v=3Hnn_VdJJBQ

m.v.h
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 18:51 #6
claes 57 du har ret Der var opdateringer som var strandet på halvvejen, de kom frem på listen efter genstart. Og er nu installeret. Tilbage er en der hedder:

Microsoft. NET framework 4.5.2 til Vista. Jeg ved ikke om det er en god ide at tage den med. Den er rubriceret som vigtig, men var ikke automatisk vinget af som de andre?

Derudover er der tre "Valgfri", som jeg heller ikke ved om jeg skal installere:

Intel cooropration display osv.
Opdatering til Windows Vista - dansk (et nummer)
Windows Live Essentials 2011
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2015 - 19:09 #7
jeg vil tage dem alle - men .net-opdateringen for sig (den er langsom)
Herefter genstart, og så Intel Corporation display alene (skærmkort-driver - jeg tager altid drivere en ad gangen, så man kan gendanne hvis den ikke virker)
Genstart, og så de to sidste - men Windows Live Essentials 2011 er muligvis allerede inde, da den også kan indlæses via viruskontrollen selv.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 19:49 #8
Kan du ikke forklare det med Intel Corp lidt mere. Det vil jeg helst ikke kludre i. Altså - alle undtagen Intel, og så genstarte og derefter Intel for sig, som den sidste. Men præcis hvad gør jeg hvis skærmen efter denne sidste ikke virker?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2015 - 20:01 #9
efter du har indlæst .net, genstartet og så skærmdriver og genstart - hvis den går i sort, så kan du genstarte i fejlsikret tilstand (dvs sluk mens der er sort skærm - så får du valget med fejlsikret tilstand) - her kan du så i kontrolpanel / gendannelse gå et trin tilbage. Så genstart og skærm virker igen - den opdatering vil du så ikke have mere, så i kontrolpanel / windows update markerer du den, og vælger at skjule den - så kommer den aldrig ind.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 21:10 #10
det gik med Intel men det var vist lidt af en omgang :) Heldigvis ikke i sort. Nu har jeg kun to valgfri tilbage:
CXT- Network HD Audio et eller andet - som jeg ikke ved hvad er  og
LIve Essentials 2011, som jeg er lidt lunken ved, for den vil vist genistallere bla. MOvie Maker som jeg bruger og som fungerer fint. Vil helst ikke have lavet om på det. Måske skulle jeg bare skjule begge og glemme alt om dem?
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
11. februar 2015 - 22:33 #11
Der er selvfølgelig point hvis du, claes57, sender et svar på de sidste to - eller bare pinger. Det vigtigste er i hvert fald klaret - ved at komme af med den konstant lysende opdateringsknap :) Tak for det.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 04:54 #12
Bare luk selv. Men tak for budet.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
12. februar 2015 - 08:26 #13
Jeg har lige et spørgsmål til: hvis jeg vælger at skjule en opdatering, vil den så stadig aktivere opdateringslampen ved opstart - og hvordan får jeg den tilbage fra skjult (finder den), hvis det bliver nødvendigt?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 09:05 #14
når den er skjult vil den ikke fremgå nogen steder.
den kommer tilbage via kontrolpanel / windows update - i venstre side er der en 'gendan skjulte opdateringer'
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
12. februar 2015 - 09:52 #15
Endelig en ren opdateringsblanket! Det har jeg haft i flere år. Så tak for det. Men jeg skal åbenbart selv tage pointene, så det gør jeg hermed for at lukke tråden :)