Avatar billede pumpe Nybegynder
16. februar 2015 - 05:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemmer ned automatisk afvikling VBA Excel

Jeg har lavet et program der skal finde de rigtige svar ud fra oplysningerne i 6 Text.box i en Userform. Hvis jeg afvikler det manuel vil det gerne køre. Hvis jeg tager et kopi af original arket for at lave det på det vil det ikke afvikles korrekt. Det skal afvikles ved at gå linjen på regnearket igennem og sammenlign med de 6 text.box

Håber der er en der kan hjælpe mig. Programmet er hovedsageligt bygget op af GoTo og If sætninger.
Avatar billede pumpe Nybegynder
16. februar 2015 - 10:38 #1
Jeg vedlægger min kode så det er lettere at finde fejlen er hvad der kan gøres for at stabilisere programmet. Det er faktisk tastet så simpelt som muligt. Men jeg skriver det gerne hvis bare det virker bagefter.
Kode Start:
  Selection.CurrentRegion.Select
  iAntalRækker = Selection.Rows.Count
  Range("A2").Select
SaetFlag:
  If TextBox1.Text = "Ukendt" Then
  GoTo Maerket
  End If

  If Selection.Offset(iAntalRækker, 0).Value = TextBox1.Text Then
  Selection.Offset(iAntalRækker, 6).Value = 1
  GoTo Maerket
  Else
  GoTo Hertil
  End If

Maerket:
  If TextBox3.Text = "" Then
  GoTo System
  End If

  If Selection.Offset(iAntalRækker, 2).Value = TextBox3.Text Then
  If Selection.Offset(iAntalRækker, 6).Value = 1 Then
  GoTo System
  End If

  If Selection.Offset(iAntalRækker, 6).Value = 1 Then
  If Selection.Offset(iAntalRækker, 2).Value = "" Then
  GoTo System
  End If

  If Selection.Offset(iAntalRækker, 6).Value = 1 Then
  Selection.Offset(iAntalRækker, 6).Value = ""
  GoTo Hertil
  Else
  GoTo Hertil
  End If

System:

***************** De andre som Maerket***********************
Den sidste har dog alle hevisninger til hertil. Text.Box 2 er et datofelt jeg har valgt at springe dette over.

***************** Herefter Slut***********************

Hertil:
    iAntalRækker = iAntalRækker + 1
    If Selection.Offset(iAntalRækker, 0) = "" Then
    GoTo Regneark
    Else
    GoTo SaetFlag
    End If

Regneark:

End Sub

Jeg håber virkelig der er en der vil hjælpe mig. Jeg er bange for at det er min dobbelt If, der gør programmet usikkert.
Det kan sandsynligvis laves meget bedre det rækker mine nuværende evner bare ikke til.
Avatar billede pumpe Nybegynder
16. februar 2015 - 12:17 #2
Jeg har lige opdaget at alle GoTo går til Hertil det er en fejl nogle skulle bare gå til den til næste Text.Box
Avatar billede pumpe Nybegynder
16. februar 2015 - 12:52 #3
Men det løser ikke problemet. Den kører stadig kun manuelt. Når jeg sætter en boks på at den skal opdatere fra andet regneark vil den ikke kører.
Avatar billede pumpe Nybegynder
18. februar 2015 - 07:18 #4
Jeg har løst problemet. Jeg satte den til at slette 2 gange. Det løste problemet. Hvorfor den skal bruge 2 gange er mig en gåde. Men det hjalp. Det er 2 gang jeg selv løser problemet.