Avatar billede hannekristensen Nybegynder
18. februar 2015 - 21:23 Der er 6 kommentarer

Chromecast virker ikke:(

hej.
har fået chromecast for et par uger siden og har virket uden problemer. Men nu kan jeg ikke finde det på hverken iphone, mac eller ipad. Kan det have noget og gøre med at jeg oprettede det på min mac, men den er siden da blevet nulstillet? Eller kan det være internettet? Er bare rigtig irriterrende da det ikke kan findes. når jeg tænder mit TV er den der med navnet jeg valgte, og den skriver i starten internettet nedenunder, men efter lidt står internet navnet der ikke mere. Der står bare hvordan man kan ændre pauseskærmen på nettet.

Håber i kan hjælpe da jeg gerne vil have det til og fungere igen:)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2015 - 08:47 #1
den er i udu - få den byttet.
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2015 - 07:48 #2
Prøv:
Der er to måder at gendanne fabriksdata på Chromecast på:

- Gendan fabriksdata på Chromecast fra Chromecast-appen. Funktionen til gendannelse af fabriksdata er under "Indstillinger" eller "Menu".
- Hold knappen på din Chromecast-enhed nede i mindst 25 sekunder, eller indtil lampen begynder at blinke
https://support.google.com/chromecast/answer/3210071?hl=da
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
22. februar 2015 - 19:34 #3
Jeg prøver så det
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
22. februar 2015 - 19:35 #4
Jeg har fået det til at virke nu:)
Avatar billede Vypht Nybegynder
23. februar 2015 - 00:38 #5
Hej Hanne

Jeg spørger lige af ren interesse: hvad skyldes fejlen, og hvordan fik du det til at virke? :)

Jeg er pt. i gang med et hobby-projekt, der går ud på at stable en lille hjælpende hjemmeside på benene omkring Chromecast. Derfor prøver jeg at suge så meget information om den lille HDMI-dongle til mig, som jeg overhovedet kan. Så det ville være fedt, hvis du havde et tip til, hvordan du fik netop dit problem løst, så jeg eventuelt kan poste det som en guide i fremtiden.

Min hjemmeside er www.altomchromecast.dk , hvis det har nogen interesse :)
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
02. marts 2015 - 17:36 #6
jeg fik den sat i et andet tv og så fandt jeg den på appen igen og derved kunne jeg reset den og så virkede den i mit tv igen