Avatar billede carloz Nybegynder
19. februar 2015 - 11:42 Der er 1 løsning

Outlook 2013 send og hent frekvens med exchange server

Jeg sidder med et problem, som jeg efter mange forslag ikke endnu har fundet et løsning på. Jeg har kontorarbejde og har mit Outlook 2013 kørende konstant. Outlook er forbundet til mit arbejdes exchange server. Imidlertid er jeg blevet irriteret over, at jeg konstant for notifikationer fra Outlook om nye emails. Jeg kunne godt tænke mig at få en opdatering fx en gang hver anden time eller fx tre tidspunkter i løbet af arbejdsdagen (fx kl. 9, 12 og 15). De konstante notifikationer er en gene for mig, da jeg ofte sidder med analysearbejde og skrivning.

Jeg har fundet ud af, at man kan slå notifikationerne fra, så man undgår popups hele tiden. Problemet er bare, at så får jeg ikke nogle notifikationer/påmindelser overhovedet, hvilket ikke er helt tilfredsstillende.

Og her kommer mit problem: Jeg mener at have fundet ud af, at man åbenbart IKKE kan regulere send og hent frekvensen i Outlook, når det er tale om en forbindelse til en exhange server. Den "pusher" konstant, hvorfor man ikke kan regulere frekvensen. Det ville ellers have været den oplagte løsning på problemet, da man fint kan regulere send og hent frekvens for imap og pop (hvilket kører fint i mit Outlook for mine private email-konti).

Hvis jeg har ret i dette, så er mit problem, at jeg faktisk ikke kan få mine notifikationer fx hver anden time, når jeg bruger Outlook 2013. Eller endnu værre: Jeg kan ikke en gang sætte faste tidspunkter i løbet af min arbejdsdag, hvor emails hentes. Det virker absurd på mig, da mange andre må være irriteret over dette.

Så mit spørgsmål til eksperterne: Er der en løsning på det her problem i Outlook 2013? Kan jeg få indstillet mit Outlook sådan, at jeg får notifikationer fx hver anden time om nye emails (eller ved faste tidspunkter i løbet af dagen)?
Avatar billede carloz Nybegynder
21. marts 2015 - 14:24 #1
jeg tager den selv :)