Avatar billede Haggar77 Novice
23. februar 2015 - 14:11 Der er 4 kommentarer

Port 443 (Exchangeserver/IIS8)

lige et Noob- spørgsmål :)

Hvordan åbner man port 443 til både Exchange og Webserver

Åbner jeg port 443 i min router til min Exchangeservers IP virker både mails samt HTTPS  links kun til den, men åbner jeg 443 til webserveren virker alle hjemmesider med HTTPS som er sat op i IIS8 med URL Rewrite. Men så kommer ingen mail ind igennem 443 mere da mails kommer ind via HTTPS (SSL)

Er det noget med DNS eller NAT eller noget helt andet?

Jeg ønsker netop at alle mine sub-websider kører med samme Certifikat som min Exchangeserver benytter.

Jeg har netop lige Sat min nye IIS8 op og importeret mit nytkøbte Certifikat.

Håber nogen kan hjælpe

Tak på forhånd

Haggar77
Avatar billede iss Novice
23. februar 2015 - 14:40 #1
Du kan ikke have to forskellige ting på samme IP med samme port, og det er så heller ikke et DNS spørgsmål.
Avatar billede Haggar77 Novice
23. februar 2015 - 14:43 #2
Dvs. det er fysisk umuligt at have både en mailserver og webserver til at køre som HTTPS på samme router?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. februar 2015 - 14:53 #3
Haggar77: Nej det er ikke fysisk umuligt :).
Men du kan ikke havde dem til at kører på port 443.

Du kan f.eks. havde din webserver til at kører på 443 og mailen på port 444

Alternativt skal du have din internet udbyder til at give dig en ekstra ip adresse. Det kan være svært at få dette.
Avatar billede iss Novice
23. februar 2015 - 15:12 #4
Du kan ikke have to forskellige ting kørenden på samme IP og port, så du skal ændre enten port eller IP på den ene ting.