Avatar billede kek Juniormester
04. april 2015 - 20:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydudfald på tv koblet til reciever via hdmi

Ind til for en uge siden havde jeg ingen problemer med min hjemmebioløsning. Men opøver nu hyppige periodiske lydudfald specielt når der afspilles sorroundkilder. Jeg har en pioneer av-reciever (vsx 922 k) hvor til jeg har koblet et appletv, og en pioneer Blu-ray afspiller via hdmi samt en airport express - sidstnævnte er kun koblet på fordi receiveren ikke kan sende digitale kilder ud i zone 2 - burde ikke have noget med problemet at gøre. Receiveren er koblet til mit panasonic plasma tv (tx-p50x50e) med ligeledes med hdmi hdmi. Mit problem er som nævnt periodisk udfald i lyden samt glitches i alle højtalere inkls subwoofer der kan få en til at hoppe helt op i loftet. Problemet er hyppigst når der vises fil i sorroundsound men forekommer også ved alm stereo. Jeg har ikke bemærket problemer ved afspilning af musik på den analoge kilde. Jeg har prøvet følgende uden held.

Googlet nettet tynd omkring løsninger - handshake problemer kunne være et issue - men kan ikke udelukke noget...
Frakobling af arc på både reciever og tv
Et andet hdmi kabel
Den anden hdmi indgang i tv'et uden arc
Opdateret firmware i reciever og i tv

Nogle gode løsninger?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 22:00 #1
Frakobler du nogensidne strømdåsen fra væggen som det hele formentligt er koblet på?
Kunne godt tænkes at være den der er noget med eller rækkefølgende på enhederne i den..
Har oplevet engang hvor noget udstyr blev påvirket af andet og problemet var strøm relateret..
Avatar billede kek Juniormester
05. april 2015 - 09:56 #2
Tv'et forsynes fra egen kilde, da det står i den anden ende af stuen. Har forsøgt at tage strømmen fra det hele efter du skrev, og koble hhv reciever med inputenheder ind først og tv ind først. Ingen af delene hjælper. Har også jording - der drikke mulighed for at jorde recieveren. Er der andre gode bud?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2015 - 15:25 #3
Du har ikke prøvet med en anden stikdåse..
Avatar billede kek Juniormester
05. april 2015 - 20:52 #4
Har prøvet lidt forskelligt her til aften bla. en anden stikdåse som foreslået - endvideren forsynet fra en anden stikkontakt og med alt andet udstyr koblet fra bort set fra appletv og reciever, ligeledes med alt andet koblet fra bortset fra bluerayafapiller og reciever stadig samme mønster i lydudfald. Endvidere har jeg forbundet udstyret til vores fladskærm i soveværelset i stedet for det i stuen - stadig med masseraf lydudfald. Er nok kommet frem til at det må være recieveren der er balladen - vil forsøge at sende den ind. Er der ellers nogle gode forslag?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2015 - 21:22 #5
Nej, må indrømme jeg nok ender på samme punkt som du.:
Avatar billede kek Juniormester
04. maj 2015 - 06:50 #6
Det var rescieveren der var brændt af. Tak for sparring. Hvis jeg skal give dig pointene må du hellere ligge et svar.