Avatar billede jodde Praktikant
05. april 2015 - 18:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forstærke svagt WiFi signal

Hejsa,

Vi vil gerne have forbedret vores WiFi signal herhjemme, som kommer fra vores nyligt installerede TDC HomeTrio løsning.

Grunden til dette er, at det er installeret i det fjerneste hjørne af huset, i forhold til en del af de enheder, der gerne skulle køre på WiFi. (F.eks. tv´et, PS3-konsol, Sonos, NAS).

Vores hus er ca 140 kvm. og TDC routeren er placeret i det ene hjørne af huset, og en del andre af vores enheder, der også skal bruge net, (radio, tv, Sonos, NAS), er placeret i det diagonalt modsatte/fjerneste hjørne.

Jeg har nu trukket et ekstra netværkskabel hen over loftet og ned til de andre enheder. Men jeg har her købt en Cisco trådløs router som jeg har koblet det hele til, og det er naturligvis nok det der er fejlen.

For alt virker egentligt som det skal, men nogle af enhederne skal stadig tilgåes TDC routeren, andre enheder fanger det nye/ekstra trådløse net fra Cisco routeren.

Derfor vil jeg gerne have ryddet op, og få lavet en løsning det gør, at alle enheder kører på samme net, og alle WiFi enheder kun kan finde eet net, som er lige stærkt overalt i hele huset, og i haven, i stedet for nu hvor man skal pendle mellem de 2 mulige net.

Men hvordan gøres dette bedst ?

Skal vi lede efter en Extender ? (F.eks. denne: http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr/Linksys-Wireless-N-Range-Extender-RE1000-2289201.html)

Eller er det en Repeater man skal bruge ? (F.eks. denne: http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr/Netgear-Universal-WLAN-N-300-Repeater-2215394.html)

Eller er det noget helt andet der skal til, for at forstærke det trådløse WiFi-signal fra TDC, så det kan bruges overalt ?

På forhånd mange tak ! :-) (Og beklager dette noob indlæg, men jeg kan ikke finde ud af dette "simple" men ret irriterende/generende problem, uden jeres hjælp).
Avatar billede jodde Praktikant
05. april 2015 - 18:59 #1
Glemte at sige at vi har ca. 10 enheder i stuen som alle gerne skal køre kablet forbindelse, så en evt. forstærket eller extender eller hvad det er jeg skal have investeret i, skal gerne have mulighed for at koble 10 enheder/have 10 indgange.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2015 - 19:12 #2
Netgear wn2500rp er en god trådløs udvidelses enhed.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 19:14 #3
du kan købe en reapeter til få hundrede kroner eller i aldi lidl eller hvor der er tibud

https://www.google.dk/search?q=repeater+wifi&espv=2&biw=1428&bih=771&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=I20hVcHuHYawsAHgo4KQCw&ved=0CDYQsAQ

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 19:15 #4
Avatar billede jodde Praktikant
05. april 2015 - 22:53 #5
Hvad er forskellen på en Range Extenderlinksys og en Repeater ? Og treatmenice; hvis jeg køber en Range Extender, og kabler den med direkte kabel fra TDC boksen, skal jeg så bare trække et nyt lille/kort kabel fra den, og over til en switch, og så koble alle enhederne i stuen til den, og dermed opnå at der kun er 1 trådløst signal i huset, men samtidig har alle kablet forbindelse til TDC netværket, via switchen ? Med andre ord: Løset en Range Extender mit behov, idet jeg allerede har en switch ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 23:53 #6
En referater forstærker et svagt signal i f.eks beton huse -man skal blot sætte dem i stikkontakten

Ja man kan sammensætte indtil flere Smith på samme netværk
Man kan også sende signalet rundt via stikkontakten derved undgår du de lange kabler

Der er indtil flere muligheder
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 08:12 #7
ment som et eksempel
men i hvert fald skal du bruge dem der hedder noget med 500

http://www.computercity.dk/computertilbehr/netvrk/powerline/zyxel-pla4211-eu0201f-115025

jeg sender mit mit internet rundt via sådan 2

ved min router er der så sat en swith med et rj45 kabel til router og swith - herfra så et r45 kabel til tv i rummet så der er internet på samme

i det andet rum står der også en swith med kabel direkte stikkontakten på netgear delen - herfra et kabel til tv optager - tv og så videre

fra swirh kan du så sætte de kabler du vil til tv eller hvad du vil

det er er fordelen med internet via stikkontakten er at du slipper for at trække alen lange kabler i huset

du mister ikke internet hastighed fordi det virker ligesom lan på din stationære ok

kan du se det fro dig

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 08:16 #8
skulle du mangle sådan en fætter i stikkonakten kan man flytte den til et andet rum og bare prøve - det mister du ikke noget ved
men du SKAL have 2 af dem isat
de virker jo som sender og modtager
det er det der er det smarte

m.v.h
Avatar billede jodde Praktikant
06. april 2015 - 08:42 #9
Tak for gode råd og vejledning !! Jeg prøver een af løsningerne, og kan jeg ikke få det ti, at virke, skriver jeg nok herinde igen.
Læg gerne et svar op, så jeg kan "komme af med" nogle point :-)
Avatar billede larsini Seniormester
06. april 2015 - 08:44 #10
jeg har kørt med RE1000 extender et årstid, virker perfekt. den udsender selvsagt et forstærket trådløst signal, som den modtager (trådløst)fra routeren, men har også en RJ45 udgang, og begge ting fungerer samtidigt.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 09:17 #11
ok

hvis man bruger kabler i huset er der intet tab