Avatar billede Alte Nybegynder
08. april 2015 - 13:33 Der er 2 kommentarer

Flere problemer...

Sidder og er ved at lave noget simpelt lønsystem, men er gået lidt fast i kodningen.

Har brug for jeres hjælp.

Problem 1:

https://billedeupload.dk/?v=UPWfn.jpg
https://billedeupload.dk/?v=wtgPe.jpg

Feltet med navnet sagsnr. skal jeg have over i et ark som hedder Timeregistring, her ligger problemet i at hvis der er tastet forskellige sagsnr ind, hvordan får jeg den så til at "generer en oversigt "altså autoudfylder sagsnr"?
Der er sådan at bogholderiet nemt kan fordele folks timer på sagsnr.

Problem 2:

https://billedeupload.dk/?v=H748z.jpg

i felterne med rød pil, må der MAX stå 37 timer i, hvis de har mere end 37 timer skal de resterende flyttes ned til blå pil.
problemet ligger i at hvis medarbejderen har haft feks man 12 tirs 12 ons 12 tors 1 - så skal det ikke give overarbejde, men har han feks haft man 12 - tirs 12 - ons 12 - tors 2 - skal have have 2 timers overarbejde man - tirs - ons...

Håber dette giver mening, og at der er nogen som kan hjælpe!
Avatar billede H_Klein Novice
10. april 2015 - 18:50 #1
Hejsa

Jeg sidder og kigger på din udfordring, men er lidt forvirret over hvilke ak der er hvad så jeg skal lige have det skåret ud i pap...

De to første billeder hedder hhv. UPWfn (A1) og wtglPe (A2)

Hvor indtastes data og hvor skal de land henne?

For mig at se er begge de to ark beregnet til a indføje data, så jeg er lidt forvirret?

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede Alte Nybegynder
10. april 2015 - 19:53 #2
Billede A1 er til indtastning " lønseddel " A2 er " Timeregistrering " som gerne var skulle lave en fordeling af hvert sagsnr og samlet timer på sag... Meningen var at Timeregistrering skulle være en oversigt hvor der ikke skulle tastes noget