Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. april 2015 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Efter kloning af HDD vil hverken source eller target boote

Jeg har brugt en ICY BOX IB-120CL-U3 til at klone min HDD med styresystem på.

Simpel operation tænkte jeg.
Jeg ville teste den nye klon og satte den i computeren. Det er den eneste HDD i PC'en.
Den ville ikke starte op, men win8.1 kom med forgæves forsøg på at løse opstarten selv. Jeg fik mulighed for at gendanne til det restore punkt jeg havde lavet tidligere på dagen.
Så virkede PC'en.

Da jeg så ville sætte min oprindelige HDD i igen, lavede den samme fejl. :(

Jeg har prøvet bootrec.exe /fixmbr og bootrec.exe /fixboot fra cmd.
Det virkede ikke. Jeg vil gerne undgå at skulle bruge gendannelsespunkt igen, da jeg har lavet flere timers ændringer efter jeg lavede et gendannelsespunkt.

Hvad kan jeg gøre for at få den tilbage? Og hvorfor går kloning ud over source disken?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. april 2015 - 23:27 #1
Jeg kan se i cmd at C: nu er reserveret til systemet, og D: er der hvor alle filer ligger.
Avatar billede kemi66 Nybegynder
10. april 2015 - 12:18 #2
Prøv dette program: PAssist
kan findes på www.nonags.com, under disk værktøjer.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
12. april 2015 - 21:07 #3
Tak for svar. Jeg kunne ikke finde programmet hos nonags. Jeg har løst problemet ved at bruge et gendannelsespunkt.