Avatar billede mvsmads Juniormester
14. april 2015 - 19:07 Der er 6 kommentarer

Flytte hukommelse fra drev til et andet

Hej. Efter at have læst lidt her på Eksperten og på andre hjemmesider, har jeg fundet funktionen diskhåndtering. Jeg købte til sommer en ny kraftfuld stationær, som har 3 drev. Under diskhåndtering vises mit C drev som 0, mit D drev som 1, og mit E drev som 2. Mit problem er, at jeg på mit C drev kun har 111 GB, men jeg på de to andre har 931 GB på hver. Jeg vil gerne høre om det er muligt, at flytte nogle GB fra mit D og E drev over til mit C drev, fordi jeg har mange programmer og ting liggende på C drevet, og jeg er ikke helt trygt ved at skulle flytte programmer, da jeg ikke ved om det vil virke bagefter. Hvis det er muligt at flytte hukommelsen, vil jeg gerne høre hvordan. Hvis det nu er ikke er muligt, er jeg altid åben for andre løsningsforslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 19:50 #1
Hej og velkommen.

Hvor mange fysiske harddiske har du i computeren?

Er c et ssd drev, så kan du ikke få mere plads der, da jeg vil tro det måske er et 120 gb drev.

Det du kan gøre er at gemme dine private ting på de store diske i stedet for at fylde ssd disken op.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. april 2015 - 20:15 #2
De store diske kan sagtens håndtere programmer eller lign.
Så du kan jo netop som 220661 siger, bruger C:\ til dine primære "opgaver".

Med det mener jeg: HVis du spiller et spil og det bliver spillet hver dag, så kunne du overveje at smide det på C:\ (hvis vi antager det er en ssd og ikke bare en stor disk alt sammen)
Og har du apps som office og lign, kan du køre dem fra d: og e:
Avatar billede mvsmads Juniormester
14. april 2015 - 21:10 #3
Hej. Jeg ved ikke helt hvad der menes med fysiske harddiske. Som jeg sagde er jeg i tvivl med, hvilke mappe jeg kan flytte uden problemer, men er det muligt at flytte den mappe, der hedder brugere? Den der ligger i C: og indeholder dokumenter, musik, billeder. Ellers vil jeg selvfølgelig prøver at bruge nogle af de fine forslag.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. april 2015 - 09:47 #4
Nej, du kan ikke bare flytte mapper på den måde uden problemer. Her skal du manuelt vurdere om en fil kan flyttes, f.eks kan mappen med dine billeder godt flyttes, men altså ikke hele mappen "Brugere" da andre programmer også bruger denne mappe.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2015 - 10:58 #5
dine dokumenter, billeder, musik, video
i stifinder højreklikker du på fx musik, og vælger Egenskaber. Der vælger du fanebladet Placering. Klik på knappen Flyt, og vælger en mappe på fx d-drevet.
Det tager lidt tid at flytte afhængig af datamængden.
Derefter kan du lave det samme med de 3 andre mapper.
Det skulle give en del luft på c-drevet.
Avatar billede mvsmads Juniormester
15. april 2015 - 11:29 #6
Tusind tak for jeres løsninger og forslag. Jeg prøver det, når jeg kommer hjem :)