Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. april 2015 - 08:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB adpater til SATA HDD som kan tage harddiske på 4 TB og evt. mere

Hey

Sidder og kigger på USB adaptere der som minimum kan tage SATA HDD på 4 TB og gerne over også.

Den skal være nem at bruge, kvalitet og gerne så billig som muligt.

Jeg spørger forid jeg ikke rigtig kan gennemskue hvilke der er gode og hvilke der kan tage 4 TB og evt. mere.

Det skal kunne køre via USB 2.0

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. april 2015 - 08:58 #1
Måske kan man også få en der også kan snuppe SSD med :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2015 - 09:31 #2
Køb en adapter med usb3 så vil du få mere hastighed igennem usb2 porten (bare en smule)

Jeg er dog i tvivl om din pc vil kunne se 4 tb diske igennem usb2 porten..
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. april 2015 - 10:03 #3
Ja det er det jeg heller ikke kan finde ud af, om det er software i adapteren eller om det er ens PC der sætter grænsen for hvor stor en HDD der kan sidde på.

For er det PC'en der bestemmer dette, så har jeg en lidt ældre PC som så kun kan tage 2 TB HDD's og så er det op af bakke :(
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. april 2015 - 12:45 #5
jensenjs : Jeg skal ikke bruge et helt ekstern kabinet men kun lige det mest nødvendige, men ellers mange tak :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2015 - 14:37 #6
Pcen afgører det i sidste ende så tror du er op ad bakke.. Det er dens chipsæt hvis jeg ikke tager fejl der afgører det, men ved ikke om usb2 har noget at sige..
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
15. april 2015 - 17:50 #7
Suk, hvis det er PC'en der fastsætter det, så er jeg lige vidt, så hjælper det ikke med en SATA adapter og en HDD på fks. 4 TB :(

Jeg må ringe og høre dem ad der hvor de sælger dem.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
26. april 2015 - 16:09 #8
Blueeyez ligger du et svar ? :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
07. maj 2015 - 00:33 #9
Nlueeyez ???