Avatar billede Rauff Juniormester
29. maj 2015 - 10:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbind 2 router

Hej
Jeg har standard problemet med at mit trådløse netværk ikke kan når helt ned i den anden ende af huset, derfor vil jeg gerne have opsat en trådløs router mere i den anden end af huset, men det virker ikke.
Router 1 (TDC HomeBox)virker fint.

Fra Router 1 (alm. intenet udgang nr. 1 - Router 1 har 4 porte) har jeg trukket et netværkskabel til den anden ende af huset hvor jeg har Router 2

Router 2 (Linksys WRT54G) her har jeg sat mit kabel fra Router 1 i stikket "Internet", men det virker ikke.

Jeg har læst et sted at man skal disable DHCP-serveren på Router 2, det har jeg også prøvet uden det hjalp.

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede sonalias Seniormester
29. maj 2015 - 10:14 #1
Du skal ikke sætte den i "Internet", bare sæt den i en almindelig port, hvis så DHCP er slået fra burde det fungere for dig :)
Avatar billede Rauff Juniormester
29. maj 2015 - 10:34 #2
Fantastisk det var problemet, nu fungerer det :-) - MANGE TAK

Smid lige et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede sonalias Seniormester
29. maj 2015 - 12:05 #3
Godt du fandt ud af det :)
Bonus, hvis du vil slå de 2 trådløse netværk sammen til 1, gøres dette ved følgende:
Sørg for at de har PRÆCIS samme ssid
Samme kanal, ingen autoskift!
Samme security settings
Samme password

Så vil dine 2 netværks fremstå som 1 og dine enheder vil automatisk skifte til den der har bedst signal :)
Avatar billede Rauff Juniormester
29. maj 2015 - 12:24 #4
SUPER mange tak for svaret + bonus :-)